Trwa ładowanie...

Głosowanie w polskim Sejmie nad e-sportem?

E-sport, czyli turnieje w gry komputerowe, ma uzyskać podobny status co tradycyjny sport. Powodów jest kilka i wszystkie brzmią bardzo sensownie.

Głosowanie w polskim Sejmie nad e-sportem?Źródło: SPL/East News
dgwn6l3
dgwn6l3

Jeszcze w tym tygodniu Sejm ma zająć się nowelizacją ustawy o sporcie i poszerzeniem jego definicji - jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Czemu mają służyć zmiany? Chodzi przede wszystkim o możliwości związane z promocją, pozyskiwaniem sponsorów czy rozwijaniem tej stosunkowo nowej w Polsce dziedziny. Ale to nie koniec.

Nowe regulacje mają być wymierzone także w oszustów, którzy stosują nielegalne programy ułatwiające rozgrywkę czy regularny doping.

- Bolączką branży są również oszuści, zarabiający na nieuczciwie prowadzonej grze. Aby ukrócić ich praktyki, potrzeba także nowelizacji kodeksu karnego - wypowiedział się dla Wirtualnemedia.pl Ziemowit Ryś, manager drużyny "Counter-Strike" - Izako Boars.

W wywiadzie Ryś mówi także o popularyzacji e-sportu i zwalczaniu szkodliwych stereotypów. Przypomnijmy, że niedawno dla Wirtualnej Polski o zaletach rywalizacji online wypowiadał się Grzegorz Krychowiak.

dgwn6l3

Czym jest e-sport?

E-sport nie polega na zwykłej zabawie w gry wideo. To forma współzawodnictwa między profesjonalnymi graczami. Wymaga nie tylko świetnych umiejętności i zręczności, ale także długiego i regularnego treningu. W przypadku gier rozgrywanych w drużynach niezbędna jest także współpraca i odpowiednia komunikacja.

Najpopularniejszymi grami, które królują na turniejach i ekranach widzów, są "Counter-Strike: Global Offensive", "League of Legends", "Starcraft II", "World of Tanks". Jedną z najbardziej znanych polskich drużyn jest sekcja Virtus.pro skupiona na "Counter-Strike'u".

dgwn6l3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dgwn6l3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj