Trwa ładowanie...

Fortnite zarabia mniej, to spadek w mikropłatnościach całej branży, nie tylko Epic Games

Mikropłatności w odwrocie? To zbyt duże stwierdzenie, ale widać, że boom na największe przychody za sprawą opcjonalnych płatności w grach (darmowych, ale też płatnych za każdą kopię danego tytułu) mamy za sobą. Zyski są wciąż znaczne, ale spadają.

Fortnite zarabia mniej, to spadek w mikropłatnościach całej branży, nie tylko Epic GamesŹródło: Materiały prasowe
d2w1b7n
d2w1b7n

PC i konsole bez wzrostów mikropłatności

Rok 2019 nie jest tak łaskawy jak 2018 dla mikrotransakcji. A przynajmniej tak wynika z opracowania stworzonego przez superdatareserch. Konsole generują mniejsze zyski, a komputery bardzo podobne, nie ma wzrostów. Sumy są wciąż ogromne, bo to odpowiednio 1,4 i 6,5 mld dolarów amerykańskich.

Mobilne gry co prawda jak co roku generują jeszcze więcej pieniędzy, ale wielu graczy nie bierze pod uwagę tego rynku, ograniczając "prawdziwych graczy" tylko do PC i konsol. Sugerują, że na smartfonach grają też ludzie niezainteresowani w pełni taką formą zabawy, a przynajmniej tak by było, gdyby nie telefony. Nie nam oceniać taką tendencję, ale faktem jest, że typowi gracze smartfonowi zwykle sięgają po proste produkcje i raczej nie spędzają czasu przy dużych platformach.

Gracze powoli ograniczają dodatkowe opłaty?

Przyczynami zmniejszenia się zainteresowania są nakierowywanie się na mniejszą ilość gier, w których wydajemy pieniądze, a także negatywne nastawienie dziennikarzy i komentatorów branży oraz samych graczy z racji różnych afer związanych z mikropłatnościami.

A jak ma się sam Fortnite? 8 proc. użytkowników wydaje na niego dodatkowe fundusze, to pierwsze miejsce do spółki z udziałem również 8 proc. dla Call of Duty: Balck Ops 4. Dalej jest GTA V (6 proc.), Minecraft (5 proc.) i NBA 2K20 (4 proc.). Poza wymienionymi tytułami, wskaźniki są już mocno rozdrobnione.

d2w1b7n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2w1b7n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj