Minecraft z ray tracingiem nie taki straszny. 60 klatek w full HD nawet na RTX 2060
Czytaliśmy zapowiedzi i widzieliśmy gameplaye oraz trailery dotyczące wprowadzenia śledzenia promieni do Minecrafta. Każda gra tą funkcją ma drastycznie zwiększone wymagania sprzętowe. Okazuje się, że w Minecrafnie nie jest tak źle.
Podstawowy Minecraft to coś zupełnie innego niż większość nowych tytułów. Można w niego zagrać nawet na bardzo słabej i starej maszynie. Naturalnie zastosowanie technologii śledzenia promieni (w wersji Nvidii) znacznie zwiększa wymagania sprzętowe, ale żaden posiadacz GeForce RTX nie musi się obawiać.
Ray tacing w Minecrafcie bez przesadnie wysokich wymagań
Minecraft z ray tracingiem ruszy płynnie w full HD nawet przy najtańszej karcie mającej dedykowane jednostki do ray tracingu (mowa o GeForce RTX 2060). I to w 60 klatkach animacji na sekundę. Ciekawe jaką wydajność uzyskają najmocniejsze grafiki linii GTX, które nie mają dodatkowych jednostek, czy w ogóle będzie można mówić o płynności. W końcu Nvidia odblokowała włączenie ray tracingu nawet na kilku modelach GTX 1000 i GTX 1600.
Ciągle nie wiemy, kiedy uaktualnienie dodające obsługę RTX wejdzie w życie, ale jego przedsmaku można zaznać chociażby oglądając niedawne wideo z rozgrywki, gdzie porównany jest widok ze śledzeniem promieni i bez niego.