Minecraft z oficjalnym ray tracingiem? Na gameplayu wygląda obłędnie!
Minecrafta od dłuższego czasu wspierają fanowskie modyfikacje dodające śledzenie promieni. Jakiś czas temu twórcy obiecali oficjalną implementację ray tracingu w grze. Właśnie pojawił się w sieci gameplay z pokazem tej technologii.
Pierwotnie prezentacja była obecna na australijskich targach gier wideo PAX Aus (o których wczoraj pisaliśmy w kontekście Cyberpunka 2077)
. Teraz każdy zainteresowany oficjalnym śledzeniem promieni w Minecrafcie może sprawdzić na własne oczy materiał wideo.
Wystarczy ray tracing, aby dodać prostej grafice niebywałej klasy
Zapis rozgrywki trwa ponad 14 i pół minuty. Istotne jest to, że w trakcie nie raz przełączany jest rendering pomiędzy klasycznym, a opartym o ray tracing. W dodatku użyto lepszej jakości nowych tekstur. Dzięki temu można porównać bezpośrednio zmiany, jakie zachodzą w oprawie graficznej dzięki dodaniu tej technologii.
Stwierdzenie, że gra z obiektami złożonymi z prostych klocków wygląda bardzo dobrze, może śmieszyć, ale faktycznie ray tracing robi robotę. Przepaść widać szczególnie po dłuższej chwili wpatrywania się w sceny wygenerowane ze śledzeniem promieni, gdy nagle funkcja zostaje wyłączona.
Niestety nie wiadomo, kiedy dokładnie ray tracing trafi do Minecrafta. Jasne są za to kwestie, że będziemy potrzebować karty z rodziny GeForce RTX i fakt, że technologia będzie wykorzystywana globalnie, a nie jedynie przy bardzo ograniczonej ilości elementów. W takim razie zupełnie inaczej niż we wspominanym wczoraj World of Tanks.