Trwa ładowanie...

World of Tanks z ray tracingiem. Dobra wydajność i niepotrzebny RTX

O ray tracingu słyszeliście zapewne w kontekście implementacji tej technologii przez Nvidię w jej kartach graficznych z serii RTX 2000. Do World of Tanks wkrótce dojdzie muśnięcie śledzenia promieni, które zadziała na każdej grafice obsługującej DirectX 11.

World of Tanks z ray tracingiem. Dobra wydajność i niepotrzebny RTXŹródło: YouTube @ World of Tanks Polska
d3ss06y
d3ss06y

Jeszcze inne podejście do ray tracingu niż zamknięte Nvidii mieliśmy przy okazji jednego z dem technologicznych silnika CryEngine firmy Cytek, tam też nie było wymagane posiadanie grafiki ze specjalnymi jednostkami dedykowanymi dla obliczeń śledzenia promieni.

Programiści World of Tanks współpracują z Intelem nad ray tracingiem

Technologia użyta w World of Tanks została opracowana przy współpracy z Intelem. Korzysta z biblioteki Intel Embree, która jest częścią Intel One API. Zespoły Wargaming (producenci World of Tanks) i Intel Advanced Rendering Engineering zaimplementowały obliczenia tworzenia wielopoziomowych konstrukcji BVH przez procesor i późniejszą obróbkę światła przez shadery karty graficznej.

YouTube @ World of Tanks Polska
Źródło: YouTube @ World of Tanks Polska

Nie wchodząc w szczegóły, BVH to niejako uproszczona trójwymiarowa mapa modeli czołgów. Składa się z kilku stopni uproszczenia. Grafika sprawdza, czy promienie prowadzone od powierzchni do źródła przechodzą przez bloki BVH. Od ogółu do szczegółu nie przejmując się po drodze niezwiązanymi z danym promieniem bryłami, procedura jest obliczana w końcu dla pojedynczego polygonu.

d3ss06y

Ograniczona jest do jednego promienia na piksel, więc zostawiając to wszystko w takiej postaci otrzymalibyśmy zaszumiony i niezbyt dokładny obraz. Dlatego każdy promień cechuje się pewną losowością, a uzyskana klatka przechodzi przez obliczenia specjalnego algorytmu odszumiającego, aby wygładzić efekt i realistycznie oddać półcienie.

Ray tracing zagości w World of Tanks już wkrótce. Będzie odpowiadać za cienie pojazdów. Tymczasem można pobrać aplikację World of Tanks encore RT demo z serwerów Wargaming w tym miejscu. Program przybliży nam chociaż w małym stopniu pokaz możliwości zastosowania ray tracingu w WoT. Jak czytamy w informacji prasowej producenta, funkcja będzie wprowadzona w aktualizacji 1.4, kiedy to ulepszony silnik WoT encore RT zacznie renderować grę.

d3ss06y
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3ss06y
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj