World of Tanks z ray tracingiem. Dobra wydajność i niepotrzebny RTX
O ray tracingu słyszeliście zapewne w kontekście implementacji tej technologii przez Nvidię w jej kartach graficznych z serii RTX 2000. Do World of Tanks wkrótce dojdzie muśnięcie śledzenia promieni, które zadziała na każdej grafice obsługującej DirectX 11.
Jeszcze inne podejście do ray tracingu niż zamknięte Nvidii mieliśmy przy okazji jednego z dem technologicznych silnika CryEngine firmy Cytek, tam też nie było wymagane posiadanie grafiki ze specjalnymi jednostkami dedykowanymi dla obliczeń śledzenia promieni.
Programiści World of Tanks współpracują z Intelem nad ray tracingiem
Technologia użyta w World of Tanks została opracowana przy współpracy z Intelem. Korzysta z biblioteki Intel Embree, która jest częścią Intel One API. Zespoły Wargaming (producenci World of Tanks) i Intel Advanced Rendering Engineering zaimplementowały obliczenia tworzenia wielopoziomowych konstrukcji BVH przez procesor i późniejszą obróbkę światła przez shadery karty graficznej.
Nie wchodząc w szczegóły, BVH to niejako uproszczona trójwymiarowa mapa modeli czołgów. Składa się z kilku stopni uproszczenia. Grafika sprawdza, czy promienie prowadzone od powierzchni do źródła przechodzą przez bloki BVH. Od ogółu do szczegółu nie przejmując się po drodze niezwiązanymi z danym promieniem bryłami, procedura jest obliczana w końcu dla pojedynczego polygonu.
Ograniczona jest do jednego promienia na piksel, więc zostawiając to wszystko w takiej postaci otrzymalibyśmy zaszumiony i niezbyt dokładny obraz. Dlatego każdy promień cechuje się pewną losowością, a uzyskana klatka przechodzi przez obliczenia specjalnego algorytmu odszumiającego, aby wygładzić efekt i realistycznie oddać półcienie.
Ray tracing zagości w World of Tanks już wkrótce. Będzie odpowiadać za cienie pojazdów. Tymczasem można pobrać aplikację World of Tanks encore RT demo z serwerów Wargaming w tym miejscu. Program przybliży nam chociaż w małym stopniu pokaz możliwości zastosowania ray tracingu w WoT. Jak czytamy w informacji prasowej producenta, funkcja będzie wprowadzona w aktualizacji 1.4, kiedy to ulepszony silnik WoT encore RT zacznie renderować grę.