Trwa ładowanie...

World of Warcraft Classic. Ogromne kolejki do serwerów i questów. Twórcy komentują

Premiera "World of Warcraft Classic" za nami. Ogromne zainteresowanie ze strony graczy przełożyło się na gigantyczne kolejki do serwerów i questów. Niektórzy czekali nawet 12 godzin na logowanie. Głos w sprawie zabrał dyrektor odpowiedzialny za "WoW".

World of Warcraft Classic. Ogromne kolejki do serwerów i questów. Twórcy komentująŹródło: Materiał prasowy
d3k6rua
d3k6rua

W nocy z poniedziałku na wtorek Blizzard uruchomił grę World of Warcraft Classic. Klasyczne MMORPG już na starcie spotkało się z potężnym zainteresowaniem społeczności stając się liderem na popularnej platformie Twitch. Zaledwie kilkanaście minut po premierze, tytuł zgromadził na platformie streamingowej ponad milion widzów. Wyprzedził tym samym takie gry jak GTA V (153 tys), Minecraft (110 tys) oraz Fortnite (92 tys).

Gracze czekali po kilkanaście godzin. Uruchomiono dodatkowe serwery

Ponad dwa tygodnie temu firma Blizzard uruchomiła możliwość rezerwacji nicków dla postaci w grze na poszczególnych serwerach. Dzięki temu twórcy tytułu mogli przewidzieć, że w dniu premiery serwery czekać będzie prawdziwe oblężenie. W nocy z 26 na 27 sierpnia podejrzenia się potwierdziły.

Fani uniwersum musieli zarezerwować sobie kilka, a czasem nawet kilkanaście godzin, aby dostać się do najpopularniejszych światów. Na kilka godzin przed debiutem uruchomiono dodatkowe serwery. Nie pomogło to jednak w rozładowaniu obciążenia. Pomimo długiego czasu oczekiwania, chętnych na dołączenie do gry nie brakowało.

d3k6rua

Poniżej prezentujemy najpopularniejsze serwery oraz szacowany czas oczekiwania w poszczególnych miejscach na świecie:

  • Stany Zjednoczone: Whitemane (ponad 17,2 tys. oczekujących - szacunkowo około 12 godzin).
  • Azji i Oceania: kraina Arugal (ponad 11 tys. oczekujących - prawie 8 godzin).
  • Europa: Firemaw (11,4 tys. oczekujących - ok. półtorej godziny) i Golemag (5,8 tys. - ponad godzinę).

Gracze musieli czekać w godzinnych kolejkach do poszczególnych questów. Jak donoszą użytkownicy, gracze wykazywali się ogromną kulturą. Fani uniwersum cierpliwie czekali na swoją kolej i nie podkradali sobie zadań.

Dyrektor World of Wartcraft komentuje przeciążenie serwerów

We wpisie na forum Blizzarda głos w sprawie premiery zabrał dyrektor WoW, Ion Hazzikostas. Odpowiedział on m.in. na pytania odnośnie braku powstawania nowych serwerów.

d3k6rua

Jak twierdzi Hazzikostas, firma Blizzard przedkłada długoterminowe zdrowie gry, nad błyskawiczne poprawki.

"Staraliśmy się nadać priorytet długofalowemu zdrowiu naszych społeczności, zdając sobie sprawę, że jeśli nie osiągniemy tego poziomu w zakresie serwerów startowych, moglibyśmy szybko przejść do dodawania kolejnych królestw w godzinach otwarcia, lecz posiadanie zbyt wielu serwerów, stanowiłoby dla nas o wiele większy problem"

"Istnieją pewne narzędzia, takie jak bezpłatne transfery postaci, które mogą być wykorzystane w dłuższej perspektywie dla słabo zaludnionych serwerów" - dodaje.

d3k6rua

Hazzikostas rozwiązał również nieporozumienia dotyczące rozmiarów kolejek do niektórych serwerów. Oznaczenia takie jak "wysoka, średnia i niska” są określane dynamicznie, więc serwery sięgające kolejek nawet do 4-5 tysięcy wciąż będą określane jako "średnie" w porównaniu do innych.

Zdjęcia z debiutu

Poniżej prezentujemy sceny tuż po uruchomieniu serwerów.

Serwery Classic oferują graczom możliwość ponownego poznania wersji kultowego MMO, dostępnej wiele lat temu - jeszcze przed premierą pierwszego rozszerzenia.

d3k6rua
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3k6rua
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj