Twórcy Diablo IV słuchają fanów. System przedmiotów całkowicie odświeżony
Nie wszyscy fani byli zadowoleni po dotychczasowych materiałach, gdzie można było zobaczyć działanie systemu ekwipunku w praktyce. Zarzucano mu wtórność i mało satysfakcjonujący model. Blizzard chce poprawić ten element gry.
Firma zauważyła, że to najczęściej poruszany temat od momentu ogłoszenia produkcji Diablo IV. Decydenci Blizzarda zdają sobie sprawę z tego, że to wyjątkowo ważny element rozgrywki. Nie może być przesadzony w swoim skomplikowaniu. Złotym środkiem ma być system, którego łatwo się nauczyć, ale ciężko osiągnąć mistrzostwo.
Blizzard słucha społeczności
Jak czytamy w komunikacie na oficjalnych stronach Diablo "Owa filozofia sprawiła, że wielu z nas zostało zapalonymi graczami i chcielibyśmy, aby podobnie stało się w przypadku Diablo IV." Firma dostrzega też kwestię dotychczasowej małej innowacyjności "Zgadzamy się z opiniami, że Diablo IV nie powinno jedynie kopiować systemu generowania przedmiotów z poprzednich odsłon. W założeniu chcemy skorzystać z najlepszych elementów z poprzednich gier i ulepszyć je poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań, dzięki czemu Diablo IV stanie się wyjątkowe."
Blizzard chce podzielić się pomysłami na wczesnym etapie, aby dowiedzieć się, co sądzi o nich społeczność graczy. To na razie zalążki projektów, więc nie wiadomo jaki będzie finalny efekt. Nie mniej dyskusja ze społecznością powinna jeszcze mocniej wyklarować plany Blizzarda.
Nowe statystyki i trzy moce
W Diablo IV znajdziemy zmienione afiksy przedmiotów, czyli trzy nowe statystyki. Moc Aniołów (wydłuża czas trwania pozytywnych efektów np. leczenia), Moc Demonów (analogicznie dla negatywnych efektów np. osłabienie) i Moc Przodków (zwiększa szansę na aktywację różnych efektów przy uderzeniu) będą określone punktami. Mają działać kompleksowo, czyli wzmacniać inne statystyki.
Co ważne, trzeba mieć odpowiednią moc, aby afiksy działały. Dzięki temu jeden przedmiot może mieć zupełnie inne właściwości dla danego bohatera. Zależy w jakie moce zainwestujemy przy budowaniu postaci. Poza tym elementy ekwipunku i moce będą ze sobą na tyle powiązane, że konfiguracja wyposażenia będzie dobierana na "tu i teraz" a nie jakieś typowe buildy postaci dla Diablo IV.
Atak i obrona po nowemu
Broń dająca odporności i zbroja powiększająca obrażenia? W Diablo IV coś takiego nie będzie miało miejsca. Kwestie wzmocnienia ataku będzie mieć tylko broń, a obrony ekwipunek ochronny. Elementy biżuterii też zostaną pozbawione statystyk polepszających obronę i atak.
Co ważne, patrzenie tylko na atak i obronę będzie miało mały sens. Często przedmiot z nowododanymi afiksami, a nieco gorszymi statystykami, okaże się o wiele lepszym wyborem. Poza tym przedmioty będą integralną częścią całości mechaniki i będzie trzeba myśleć o każdym dziale rozwoju postaci (rangi zdolności, poziomy, drzewka talentów itp.).
Diablo IV bez starożytnych legendarnych przedmiotów
Blizzard całkiem usunie starożytny legendarny ekwipunek. Za to doda nowy, jeszcze nienazwany typ przedmiotów jednorazowych. Będą się cechować losowym afiksem legendarnym, który można powiązać z przedmiotami nielegendarnymi. Ten nowy dział ekwipunku zdobędą jedynie bardzo zaawansowani gracze, więc nie pojawi się w początkowych częściach rozgrywki. Oczywiście więcej szczegółów jest dostępnych w komunikacie na stronach Blizzarda.
Główny projektant systemów w Diablo IV David Kim (który jest odpowiedzialny za wpis na stronach Diablo) zaznacza, że to jeszcze nie ostateczny kształt rozgrywki. "Większości z nich nie przetestowaliśmy nawet jeszcze w grze! Mimo to z przyjemnością wysłuchamy konstruktywnych uwag dotyczących takiego podejścia, a także na temat ogólnego kierunku, jaki obraliśmy w związku z systemem generowania przedmiotów. Nigdy wcześniej nie prezentowaliśmy tylu szczegółów na tak wczesnym etapie i chcielibyśmy poznać wasze opinie."