Twórcy Diablo IV słuchają fanów. System przedmiotów całkowicie odświeżony

Nie wszyscy fani byli zadowoleni po dotychczasowych materiałach, gdzie można było zobaczyć działanie systemu ekwipunku w praktyce. Zarzucano mu wtórność i mało satysfakcjonujący model. Blizzard chce poprawić ten element gry.

Blizzard słucha społeczności i zmienia mechanikę przedmiotów w Diablo IV
Źródło zdjęć: © Diablo @ YouTube

Firma zauważyła, że to najczęściej poruszany temat od momentu ogłoszenia produkcji Diablo IV. Decydenci Blizzarda zdają sobie sprawę z tego, że to wyjątkowo ważny element rozgrywki. Nie może być przesadzony w swoim skomplikowaniu. Złotym środkiem ma być system, którego łatwo się nauczyć, ale ciężko osiągnąć mistrzostwo.

Blizzard słucha społeczności

Jak czytamy w komunikacie na oficjalnych stronach Diablo "Owa filozofia sprawiła, że wielu z nas zostało zapalonymi graczami i chcielibyśmy, aby podobnie stało się w przypadku Diablo IV." Firma dostrzega też kwestię dotychczasowej małej innowacyjności "Zgadzamy się z opiniami, że Diablo IV nie powinno jedynie kopiować systemu generowania przedmiotów z poprzednich odsłon. W założeniu chcemy skorzystać z najlepszych elementów z poprzednich gier i ulepszyć je poprzez wprowadzenie nowych rozwiązań, dzięki czemu Diablo IV stanie się wyjątkowe."

Blizzard chce podzielić się pomysłami na wczesnym etapie, aby dowiedzieć się, co sądzi o nich społeczność graczy. To na razie zalążki projektów, więc nie wiadomo jaki będzie finalny efekt. Nie mniej dyskusja ze społecznością powinna jeszcze mocniej wyklarować plany Blizzarda.

Nowe statystyki i trzy moce

W Diablo IV znajdziemy zmienione afiksy przedmiotów, czyli trzy nowe statystyki. Moc Aniołów (wydłuża czas trwania pozytywnych efektów np. leczenia), Moc Demonów (analogicznie dla negatywnych efektów np. osłabienie) i Moc Przodków (zwiększa szansę na aktywację różnych efektów przy uderzeniu) będą określone punktami. Mają działać kompleksowo, czyli wzmacniać inne statystyki.

Obraz
© Blizzard

Co ważne, trzeba mieć odpowiednią moc, aby afiksy działały. Dzięki temu jeden przedmiot może mieć zupełnie inne właściwości dla danego bohatera. Zależy w jakie moce zainwestujemy przy budowaniu postaci. Poza tym elementy ekwipunku i moce będą ze sobą na tyle powiązane, że konfiguracja wyposażenia będzie dobierana na "tu i teraz" a nie jakieś typowe buildy postaci dla Diablo IV.

Atak i obrona po nowemu

Broń dająca odporności i zbroja powiększająca obrażenia? W Diablo IV coś takiego nie będzie miało miejsca. Kwestie wzmocnienia ataku będzie mieć tylko broń, a obrony ekwipunek ochronny. Elementy biżuterii też zostaną pozbawione statystyk polepszających obronę i atak.

Obraz
© Blizzard

Co ważne, patrzenie tylko na atak i obronę będzie miało mały sens. Często przedmiot z nowododanymi afiksami, a nieco gorszymi statystykami, okaże się o wiele lepszym wyborem. Poza tym przedmioty będą integralną częścią całości mechaniki i będzie trzeba myśleć o każdym dziale rozwoju postaci (rangi zdolności, poziomy, drzewka talentów itp.).

Diablo IV bez starożytnych legendarnych przedmiotów

Blizzard całkiem usunie starożytny legendarny ekwipunek. Za to doda nowy, jeszcze nienazwany typ przedmiotów jednorazowych. Będą się cechować losowym afiksem legendarnym, który można powiązać z przedmiotami nielegendarnymi. Ten nowy dział ekwipunku zdobędą jedynie bardzo zaawansowani gracze, więc nie pojawi się w początkowych częściach rozgrywki. Oczywiście więcej szczegółów jest dostępnych w komunikacie na stronach Blizzarda.

Główny projektant systemów w Diablo IV David Kim (który jest odpowiedzialny za wpis na stronach Diablo) zaznacza, że to jeszcze nie ostateczny kształt rozgrywki. "Większości z nich nie przetestowaliśmy nawet jeszcze w grze! Mimo to z przyjemnością wysłuchamy konstruktywnych uwag dotyczących takiego podejścia, a także na temat ogólnego kierunku, jaki obraliśmy w związku z systemem generowania przedmiotów. Nigdy wcześniej nie prezentowaliśmy tylu szczegółów na tak wczesnym etapie i chcielibyśmy poznać wasze opinie."

Wybrane dla Ciebie

War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy