Trwa ładowanie...
d4dpsow

Techland

Najnowsze informacje
Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Techland to polskie studio deweloperskie działające w branży gier komputerowych. Przedsiębiorstwo stało się rozpoznawalne dzięki własnym produkcjom takim jak seria Call of Juarez oraz Dying Light.

Techland – historia

Założycielem studia Techland jest Paweł Marchewka. Firma powstała w 1991 roku, jest więc jednym z najstarszych na polskim rynku przedsiębiorstw aktywnie działających w branży gier wideo. Początkowo głównym obszarem działalności Techlandu było tłumaczenie oprogramowania i wydawanie go na Polskim rynku.

Własne produkcje zespół Techlandu zaczął tworzyć w 1993 roku. Były to głównie programy użytkowe i proste gry. Pierwszym większym tytułem dewelopera była wydana w 2000 roku gra akcji połączona z symulatorem lotów – Crime Cities.

W kolejnych latach ukazało się kilka mniejszych produkcji. Przełomem dla studia było stworzenie w 2003 autorskiego silnika graficznego Chrome Engine. Następnym kamieniem milowym w historii działalności Techlandu było wydanie westernu Call of Juarez (2006), który zapoczątkował serię gier osadzonych w realiach Dzikiego Zachodu.

Do najważniejszych dzieł producenta należą też cykle gier o zombie – Dead Island oraz Dying Light.

Obecnie Techland ma swoje biura w Ostrowie Wielkopolskim, Wrocławiu i Warszawie. W 2013 roku deweloper otworzył też w kanadyjskim Vancouver placówkę pod nazwą Digital Scapes Studios. Nowy zespół zaangażował się we współpracę z CD Projekt Red, wspierając tego polskiego dewelopera w rozwijaniu kolejnego dużego projektu – gry Cyberpunk 2077.

Techland – działalność producencka

Techland przez lata skupiał się przede wszystkim na produkcji gier z różnych gatunków, w tym wyścigów, FPS-ów i fabularnych gier akcji.

Poniżej znajdują się wybrane tytuły wyprodukowane przez Techland:

  • Crime Cities (2000) – gra akcji i symulator lotu.
  • Speedway Championships (2001) – sportowy symulator żużlowy.
  • Chrome (2003) – FPS stworzony z wykorzystaniem pierwszej wersji silnika Chrome Engine.
  • Call of Juarez (2006) – western FPS, który doczekał się kolejnych części, do których należą Więzy krwi (2009), The Cartel (2011) i Gunslinger (2013).
  • Nikita: Tajemnica Skarbu Piratów (2008) – gra zręcznościowa z elementami platformowymi odpowiednia dla najmłodszych graczy.
  • Dead Island (2011) – survival horror w otwartym świecie i pierwsza gra Techlandu, której akcja rozgrywa się w świecie opanowanym przez zombie.
  • Dead Island Riptide (2013) – kontynuacja serii Dead Island o epidemii zombie i losach czterech ocalałych.
  • Dying Light (2015) – survival horror wykorzystujący motywy survival horroru z zombie w roli głównej. Produkcja zapoczątkowała nowy cykl wydawniczy, a do jej stworzenia deweloperzy wykorzystali silnik Chrome Engine 6.

Techland – działalność wydawnicza

Po koniec lat 90. powstało wydawnictwo Techland, które wydaje na polski rynek programy i gry producentów z Polski i zagranicy. Firma udostępnia m.in. serie takie jak Dobra Gra, Stalowa Seria, a także Niesamowite Maszyny i Klasykę Symulatorów.

Większe tytuły wydane przez Techland to m.in. Torment: Tides of Numenera (2017), Pure Farming 2018 i God’s Trigger (2019).

Firma od dawna była polskim dystrybutorem gier takich jak Metro Exodus (2019), Dirt Rally 2.0 (2019), Pro Evolution Soccer 2019, Beholder 2 (2018), Hellblade: Senua’s Sacrifice (2018), Hello Neigbor (2018) czy Pillars of Eternity (2017). Pojawiła się jednak zapowiedź, że działalność wydawnicza Techlandu związana z dystrybucją pudełkowych wersji gier na polski rynek zostanie wygaszona do końca 2019 roku.

d4dpsow

1991

Polska

Ostrów Wielkopolski
oddziały: Warszawa, Wrocław, Vancouver

https://techland.net/

d4dpsow
d4dpsow
d4dpsow
Więcej tematów
d4dpsow

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj