Steam pobił kolejny rekord. Tysiące gier pojawiło się w 2019. Jest jednak jedno "ale"
Jeżeli od dawna masz poczucie, że "wszystkiego jest za dużo" to… wiele wskazuje na to, że masz rację. Świadczy o tym liczba nowych gier, które pojawiły się na Steam. Znowu padł rekord. Chociaż Valve może się cieszyć, jednocześnie jest coś, co pewnie giganta delikatnie niepokoi.
Według danych ujawnionych przez SteamSpy na platformie Valve udostępniono 8415 gier w 2019 roku.
Tym samym udało się pobić ubiegłoroczny rekord, kiedy odnotowano 8167 nowości. Z kolei w 2017 wynik wynosił 6327 gier. Jeszcze w 2014 suma premier wynosiła... 1609. Nawet jeżeli dane zebrane przez SteamSpy nie są w 100 proc. rzeczywiste, to i tak statystyki pokazują skalę.
Chociaż na Steam padł kolejny rekord, to liczba dodawanych nowości jednak maleje. Różnica pomiędzy 2019 a 2018 jest dużo mniejsza niż w przypadku 2018 a 2017. Z czego to wynika?
Zobacz też: "Najlepsze cechy PC i konsoli w jednym". Google Stadia chwalona przez deweloperów
Na pewno swoje zrobiła bardziej restrykcyjna polityka Valve - chociaż patrząc na statystyki tego nie zobaczymy, to na Steam nie każdy może się pojawić. Na dodatek Valve sporo tytułów wycofuje.
Do tego dochodzi konkurencja. Wprawdzie Epic Games Store nie ma aż setek gier na wyłączność, by mogło to zrobić ogromną różnicę, ale nie da się ukryć, że platforma Epic Games przechwytuje tytuły, które normalnie dostępne byłyby na Steam.
Steam na razie nie ma powodów do niepokoju, bo gier ciągle jest dużo. Ciśnie się na klawiaturę - za dużo. Jeśli dodamy do tego książki, filmy i seriale, których przecież z roku na rok przybywa - podobnie jak platform, na których są dostępne - można złapać się za głowę. Przesyt, przesyt i jeszcze raz przesyt.
Pocieszeniem może być fakt, że nasze reakcje nie są niczym nowym. Na nadmiar narzeka się od dawna. Już 400 lat temu Barnaba Rich marudził, że "jedną z chorób obecnego stulecia jest nadmiar książek; świat jest nimi tak obciążony, że nie sposób przetrawić obfitości jałowych treści, które rodzą się co dzień".
A jednak się kręci. Widocznie jakoś radzimy sobie z nadmiarem i mimo wszystko wiemy, co należy przyswoić, a co możemy sobie darować.
źródło: SteamSpy via Eurogamer