Trwa ładowanie...
Jan Domański
10-01-2020 14:10

Pokemon GO się skończyło? Nic z tego. W 2019 zarobili najwięcej w historii

Pokemon GO pojawiło się latem 2016 roku i szybko zniknęło. Raczej sporadycznie natrafiamy na kogokolwiek, kto jeszcze gra w tę produkcję. Czy na pewno? Okazuje się, że 2019 rok wygenerował więcej zysków niż premierowy czas w 2016.

Pokemon GO się skończyło? Nic z tego. W 2019 zarobili najwięcej w historiiŹródło: Niantic
d4hlq33
d4hlq33

Sensortower opublikował swoje szacunki dla ostatniego roku w produkcji Niantic. W 2019 roku wydatki graczy przebiły nawet te z czasu, kiedy widzieliśmy na świecie oszałamiający boom na Pokemon GO. Mówimy o przeskoczeniu pułapu 832 milionów dolarów. W ubiegłych 12 miesiącach transakcje opiewały na niemalże miliard! A konkretnie 894 miliony dolarów przychodów brutto.

Pokemon GO to ścisła czołówka dochodów w grach mobilnych

Co ważne, Pokemon GO mimo drastycznego spadku przychodów w 2017 roku, i tak zarabiało setki milionów, a później kwoty tylko rosły. Od 832 milionów, przez dołek z i tak świetnymi 589 milionami, po wzrost do poziomu 816 milionów i ostatni szacowany na 894 miliony. To oczywiście mniej niż najlepiej zarabiający z całej branży gier Fortnite, który w 2019 roku dał swoim twórcom 1,8 miliarda, a w rekordowym roku 2,4 miliarda dolarów.

Ale i tak Pokemon GO jest w czołówce produkcji mobilnych. Zajmuje 5 miejsce zaraz za Candy Crush Saga. A jeśli zawężamy kategorię do mobilek, których podstawową mechaniką jest przemieszczanie się w realnym świecie i geolokalizacja, to Pokemon GO jest niekwestionowanym liderem. Drugi w zestawieniu Dragon Quest Walk zdobył tylko 201 milionów dolarów.

d4hlq33

Trzecie i czwarte miejsce to już zdecydowanie uboższe 26 i 23 miliony. Przy czym Let’s Hunt Monsters z najniższego stopnia podium, jest w pewnym stopniu niedoszacowane, bo część zakupów gracze wykonywali poza sklepem aplikacji.

Niantic
Źródło: Niantic

Czemu Pokemon GO wciąż tak dobrze się wiedzie, a nawet lepiej? Niantic zaplanował długoterminowe wsparcie produkcji i Pokemon GO powoli, ale nieprzerwanie dostaje nowe mechaniki, elementy rozgrywki, wydarzenia i kolejne generacje Pokemonów.

USA i Android to siła Pokemon GO

A gdzie najczęściej grywa się w Pokemon GO i wydaje najwięcej pieniędzy? Cóż, Polska nie jest jednym z najbardziej znaczących rynków. USA przynosi 38 proc. wszystkich zysków, czyli 335 milionów dolarów. Niewiele dalej jest Japonia - 32 proc. i 286 milionów dolarów. Brąz należy się naszym zachodnim sąsiadom. W Niemczech przychody oszacowano na 6 proc., czyli 54 miliony dolarów.

d4hlq33

55 milionów instalacji z 2019 roku gra zdobyła znów przede wszystkim dzięki USA. Amerykanie odpowiadają za 19 proc., ale dalsze miejsca są już zróżnicowane. Brazylia to 10 proc., a Indie 6 proc. Więcej ludzi pogrywało na Androidzie, którego udział wyniósł 69 proc. Pozostałe 31 proc. należą do Apple. Przychody podobnie, choć z mniejszą przewagą. Android 54 proc. i iOS 46 proc.

Moda na Pokemony znów odżyła, więc Niantic nie ma się o co martwić. Pokemon GO jest wciąż rozwijane i przyciąga graczy. Nawet jeśli jest ich mniej niż na samym początku, to zdecydowanie częściej wydają realne pieniądze w sklepie gry.

d4hlq33
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hlq33
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj