Trwa ładowanie...

Pierwszy Polak w finałach World’s Fastest Gamer! Ogromny sukces Kamila "khaki” Pawłowskiego

O Robercie Kubicy słyszeli wszyscy, ale to inny Polak znalazł się wśród ośmiu najlepszych kierowców świata. Zamiast w bolidzie, Kamil "khaki" Pawłowski zasiada przed ekranem. Robi imponującą karierę w simracingu - wyścigach na symulatorach samochodowych.

Pierwszy Polak w finałach World’s Fastest Gamer! Ogromny sukces Kamila "khaki” PawłowskiegoŹródło: Thrustmaster
d38ik7h
d38ik7h

World’s Fastest Gamer oferuje jak dotąd największą nagrodę w historii esportu wyścigowego – kontrakt wyścigowy na roczny sezon w szwajcarskim teamie R-Motorsports. Zwycięzca World’s Fastest Famer zostanie zatem profesjonalnym kierowcą wyścigowym, ścigającym się autami marki Aston Martin na najsłynniejszych torach wyścigowych, między innymi: Monza, Paul Ricard, Brands Hatch czy Nurburgring. Wartość nagrody wyceniana jest na grubo powyżej miliona dolarów!

Ośmiu finalistów zostało wybranych spośród największych mistrzostw wyścigów esportowych w 2019 roku. Kolejnych dwóch wyłonią eliminacje z dziką kartą, które odbędą się w najbliższych tygodniach, jeden we współpracy z Gear.Club wyłącznie na urządzeniach mobilnych, drugi online z rFactor 2.

I wirtualnie, i realnie

Już od 23 września finaliści zostaną poddani rygorystycznej procedurze selekcji w Wielkiej Brytanii, gdzie będą musieli wykazać się umiejętnościami zarówno na symulatorach gry, jak i na prawdziwym torze wyścigowym. Sześciu najszybszych graczy uda się do imponującej kwatery głównej R-Motorsport w St. Gallen w Szwajcarii, w której - po intensywnej rywalizacji - zostaną wybrani dwaj zawodnicy. Finał finałów odbędzie się na legendarnym torze wyścigowym Hockenheim.

Szczęśliwcy będą walczyć w prawdziwych autach wyścigowych na torze podczas finałów DTM o tytuł Najszybszego Gracza na Świecie oraz kontraktu wyścigowego w drużynie R-Motorsport jako kierowca Astona Martina.

d38ik7h

Głównym sędzią zawodów na każdym etapie selekcji będzie Juan-Pablo Montoya, legendarny kierowca Formuły 1, dwukrotny zwycięzca Indianapolis 500, zwycięzca Monaco GP oraz Formuły 1 w 2003 r.

Rudy Van Buren, ubiegłoroczny triumfator tej imprezy, odbywającej się w McLaren Technology Center, oprócz tytułu otrzymał pełnoetatową pracę w zespole McLarena jako kierowca symulacyjny F1. I jest nim do dzisiaj.

Nasz pretendent do tych zaszczytów Kamil "khaki" Pawłowski - ma 22 lata i jest m.in. trzykrotnym mistrzem świata w grze "Project Cars" oraz oficjalnym pilotem Thrustmaster, producenta sprzętu wyścigowego.

Od najmłodszych lat

- Zacząłem grać, gdy miałem pięć lat, zakochałem się w grach wyścigowych od samego początku! Dostałem prezent urodzinowy, którym był "Gran Turismo 2", moja pierwsza gra. To był moment, który bardzo wpłynął na moje życie, pokochałem wyścigi i gry - mówi Kamil w rozmowie z WP Gry.

Thrustmaster
Źródło: Thrustmaster

- Moje pierwsze koło wyścigowe otrzymałem w wieku 13 lat i wtedy dowiedziałem się, co tak naprawdę oznacza "wyścig sim". Gra "rFactor" to mój pierwszy tytuł, który pozwolił mi doświadczyć czystych, uczciwych i konkurencyjnych wyścigów z innymi zawodnikami sim w mojej pierwszej internetowej lidze wyścigowej - dodaje Kamil.

Na pytanie o swojego idola na torze odpowiada: "Nasz pierwszy i jedyny polski kierowca F1, Robert Kubica, jest zdecydowanie moim prawdziwym bohaterem wyścigowym, który pokazał niewiarygodną determinację i odwagę, udowadniając światu, że nic, nawet poważna kontuzja, nie powstrzyma go przed robieniem tego, co naprawdę kocha".

Trzymamy kciuki!

d38ik7h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38ik7h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj