Minecraft. 10 lat od premiery, a na serwerach wciąż tłumy
Microsoft ujawnił, ile osób gra miesięcznie w "Minecraft". Jeśli ktoś myślał, że im dalej od premiery, tym liczba grających maleje, jest w olbrzymim błędzie. Jest wręcz przeciwnie.
W tym roku "Minecraft" obchodzi 10-lecie. Choć tak naprawdę całe szaleństwo zaczęło się w 2011 roku, kiedy wyszła pełna wersja gry. To właśnie wtedy do sieci trafiały fantastyczne projekty stworzone w świecie "Minecrafta". Popularność była tak duża, że w 2014 roku studio wraz z prawami do marki postanowił wykupić Microsoft - i to za ogromne pieniądze, bo aż za 2,5 mld dolarów.
Po latach widzimy, jak rozsądny był to ruch. Dziś w "Minecrafta" miesięcznie gra 112 mln osób. Mało tego, grających osób przybywa. "Minecraft" pod tym względem deklaruje m.in. "Fortnite", którego rekordem jest niecałe 80 mln miesięcznie.
Możemy się zastanawiać, czy "Fortnite" kiedykolwiek zbliży się do wyniku "Minecrafta". A jeśli nawet, to czy będzie w stanie tak długo utrzymywać swoją popularność. "Minecraft" ma przewagę, bo dziś to nie tylko rozrywka, ale swego rodzaju platforma edukacyjna.
Zobacz też: Woda na "drugiej Ziemi" K2-18b. Pierwsze takie odkrycie w historii
Edycja edukacyjna nie różni się wiele od tej klasycznej sklepowej, ale otrzymała kilka zmian, które ułatwią korzystanie z niej przez całą klasę i pomogą kontrolować działania dzieci nauczycielowi. Korzystać z niej mogą nie tylko szkoły, ale także biblioteki i muzea, a na oficjalnej stronie można znaleźć gotowe scenariusze prowadzenia lekcji z różnymi grupami wiekowymi. Barnaba Siegel, WP Gry
"Minecraft" stale się rozwija. Klockowa produkcja doczeka się wsparcia ray tracing - czyli technologii odpowiadającej za realistyczne oświetlenie. Niczym LEGO, "Minecraft" ma też projekty poboczne. Jednym z nich jest "Minecraft: Dungeons", będące czymś w rodzaju "Diablo" w świecie klocków.
Wydaje się więc, że "Minecraft" prędko nie upadnie. Ciągle ma rzeszę fanów, a Microsoft planuje kolejne projekty. Ci, którzy zaczną swoją przygodę z "Minecraftem" w szkole, później mogą kupować bardziej "dorosłe" wersje gier.