ycipk-2quibv

Minecraft od Microsoft, CoD Modern Warfare i Wath Dogs z ray tracingiem. Nowe materiały

Ray tracing to realistyczna metoda na oświetlenie w grach i animacjach komputerowych. Pula obsługujących technologię gier powiększa się, a Nvidia zaprezentowała kolejne materiały przedstawiające ray tracing w wielu nadchodzących produkcjach.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Minecraft - ray tracing w grze
Minecraft - ray tracing w grze (Nvidia @ YouTube)
ycipk-2quibv

Firma pokazała klipy odnoszące się do ray tracingu w wielu grach, których premiery są przewidziane od najbliższych dni, do nawet przyszłego roku. To co umieściliśmy w tytule wiadomości, nie zamyka listy. Ostatnie godziny to wideo z takich gier jak: Minecraft, Call of Duty: Modern Warfare, Watch Dogs: Legion, SYNCED: Off-Planet, Control i Vampire: The Masquarade.

Realistyczne oświetlenie nawet w klockowym Minecrafcie

Większość pozycji nie dziwi, w końcu nowe gry to nowe technologie (a przynajmniej w rozgrywce, ray tracing jest od dawna stosowany przy animacjach kinowych i efektach specjalnych, ale do niedawna nie gościł w grach). Ciekawym rodzynkiem jest Minecraft. Ani to nowa produkcja, ani stawiająca na realistyczną grafikę. Microsoft (a właściwie wykupiony przez niego Mojang) przyzwyczaił nas do prostych bloków i niskich wymagań sprzętowych.

ycipk-2quibv

Czy jednak nagle Minecraft będzie wierną realnemu światu pod względem oprawy grą? Nic takiego. To tylko zmiana oświetlenia, kształty i tekstury mają pozostać po staremu. Będzie ładniej, ale bez zatracenia ducha pierwowzoru. Istnieje już sporo modów wyciągających z Minecrafta niemalże fotorealistyczną grafikę. Tutaj nie posunięto się aż tak daleko i to w pełni oficjalne rozwiązanie.

Ray tracing w wydaniu Nvidia RTX

Dla mniej obeznanych z tematem przytoczmy jeszcze kilka słów o samym ray tracingu. To technika obliczania drogi, jaką pokonują poszczególne promienie światła od jego źródła, poprzez wszystkie odbicia i załamania oraz interakcje z napotkanymi powierzchniami (przynajmniej w realnym świecie, z technicznego punktu widzenia komputerowa symulacja wygląda nieco inaczej).

ycipk-2quibv

Dzięki temu nie poprzestajemy na lepszych czy gorszych uproszczeniach, ale otrzymujemy całkiem wierne zachowanie się światła, które wypełnia scenę. Odbicia są bardziej szczegółowe, cienie przypominają te z prawdziwego świata, rozproszenie światła wygląda jeszcze lepiej. Całość jest mniej sterylna i autentyczniejsza. Chociaż fakt, twórcy gier nie raz przesadzają z odbiciami.

W teorii różne technologie śledzenia promieni są dostępne niezależnie od karty graficznej, ale skupiamy się na popularnym autorskim rozwiązaniu firmy Nvidia. Do jego obsługi potrzebne są najnowsze karty graficzne z rodziny RTX (czyli 2060, 2060 SUPER, 2070, 2070 SUPER, 2080, 2080 SUPER lub 2080 Ti). Teoretycznie seria GTX 10xx i GTX 16xx też pozwala na zabawę z ray tracingiem, ale z racji braku dedykowanych jednostek obliczeniowych, wydajność jest drastycznie obniżona.

ycipk-2quibv
ycipk-2quibv
ycipk-2quibv
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.

ycipk-2quibv