Mechy kontra bolszewicy. "Iron Harvest" znalazło światowego wydawcę
Alternatywna wizja II Rzeczpospolitej ściągnęła uwagę zachodu. Strategia, w której odradzająca się Polska może liczyć na wsparcie mechów, ma światowego wydawcę: Deep Silver. Dobra wiadomość paradoksalnie zmartwiła niektórych czekających na produkcję.
Polacy często czują, że nasza historia jest często marginalizowana na zachodzie. W wojennych produkcjach zawsze bohaterami jest grupa białych żołnierzy z Ameryki, ewentualnie walczący Francuzi, Brytyjczycy czy Rosjanie. Powoli zauważa się też mniejszości narodowe odgrywające olbrzymią rolę na frontach I i II wojny światowej, ale wciąż popkultura omija ważne i naprawdę ciekawe polskie wątki.
"Iron Harvest" znalazło wydawcę. Jest nim firma Deep Silver
Cieszyć może więc fakt, że "Iron Harvest" może liczyć na wsparcie dużego zachodniego wydawcy - firmę Deep Silver. Wprawdzie strategia opisuje alternatywną wizję II Rzeczypospolitej, ale obecnie trudno znaleźć tak na wskroś polską grę. Paradoks - robioną przez niemieckie studio KING Art Games.
Inspiracją "Iron Harvest" są jednak obrazy Jakuba Różalskiego. Artysta stworzył alternatywną rzeczywistość, w której odradzająca się Polska może korzystać z nowoczesnej technologii, np. wielkich, bojowych mechów. Również wrogowie dysponują taką bronią. "Na pewno jest też tam pewnego rodzaju tęsknota i nostalgia do świata i życia w bliskości z przyrodą, do dzikich lasów i wiejskich krajobrazów, które zostały agresywnie przejęte przez postęp, technologię i cywilizację" - mówił Różalski o swoich pracach.
Zobacz też: "Metro Exodus" - postapokalipsa nadchodzi
"'Iron Harvest' będzie strategią czasu rzeczywistego, z dużym naciskiem na taktykę i planowanie, w stylu Company of Heroes. Każda z trzech głównych frakcji będzie różniła się od siebie znacząco wyposażeniem i stylem gry. Na przykład Rzeczpospolita Polanii, czyli alternatywna wersja Rzeczypospolitej z lat 1918-1939, jedna z głównych frakcji i centrum wydarzeń świata 1920+, będzie bazowała na lekkich, szybkich i wszechstronnych jednostkach (będzie to jedyna frakcja posiadając kawalerię), kiedy Saxonia to głównie ciężkie, powolne machiny bojowe" - mówił o grze Różalski w rozmowie z WP Tech.
Deep Silver nie kupuje kota w worku. "Iron Harvest" powstało dzięki zbiórce na Kickstarterze. Chętni wpłacili przeszło milion dolarów na sfinansowanie produkcji. Wsparcie tak dużego wydawcy sprawia, że gra będzie mogła liczyć na promocję w światowych mediach.
To szansa na to, aby świat dowiedział się czegoś o II Rzeczpospolitej i polskiej historii. Niekoniecznie z samej gry. Przedstawione uniwersum może intrygować i zachęcać do własnych poszukiwań. O ile oczywiście "Iron Harvest" będzie dobrą, wciągającą strategią.
"Iron Harvest" jak "Metro: Exodus"? Gry nie będzie tylko na Epic Games Store
Fakt, że wydawcą "Iron Harvest" będzie Deep Silver, niektórych jednak zaniepokoił. A konkretnie tych, którzy pamiętają, że firma nie tak dawno zdecydowała się wypuścić hit "Metro: Exodus" wyłącznie na platformie Epic Games Store. Tamta decyzja wywołała spore poruszenie. Dlaczego?
"Od 10 lat włączają komputer i odpalają Steama, swoje centrum wszechświata. Tam mają swoją wirtualną bibliotekę wszystkich gier. To wygodne. A że przez lata różnych promocji, rozdawnictwa darmowych tytułów, tanich paczek z grami, u wielu baza rozrosła się do setki tytułów, zmiana jest tym bardziej dotkliwa. Mój dobry znajomy wielokrotnie ponownie kupował tę samą grę(!), żeby mieć ją na Steamie. I nie był jedyny. To trochę tak, jakby mieć grubą książkę na półce, ale dokupić ją ponownie na e-booka. Marnotrawienie pieniędzy? Być może. Wygoda wirtualnego dostępu? Zdecydowanie" - tłumaczył przyzwyczajenie grających na komputerach Barnaba Siegel z WP Gry.
Platforma Epic Games Store dawne zwyczaje każe zmienić - dodając ciągle nowe gry na wyłączność. Czekający na "Iron Harvest" obawiali się, że strategię spotka taki sam los. W końcu wydawcą została firma mająca na koncie współpracę z Epic Games Store.
Twórcy na Twitterze rozwiali jednak obawy - "Iron Harverst" ukaże się zarówno na Steam jak i GOG.com. Decyzja jest rozsądna, wszak o ile "Metro: Exodus" dodatkowego rozgłosu nie potrzebuje, tak strategia w oryginalnym uniwersum musi mieć jak najszersze okno wystawowe. Na szczęście będzie okazja, by dotrzeć do jak największej liczby zainteresowanych.
Premiera "Iron Harvest": kiedy data premiery?
"Iron Harvest" ukaże się jeszcze w tym roku. Twórcy celują w końcówkę 2019.