LoL Teamfight Tactics. Wszyscy nowi bohaterowie, klasy i pochodzenia
6 listopada wszedł w życie patch 9.22 do trybu Teamfight Tactics w grze League of Legends, który wymienił 90 proc. bohaterów. Nowi bohaterowie, nowe pochodzenia, nowe klasy, nowe umiejętności oraz aktywne pola na planszy zmieniają grę nie do poznania.
Nowy patch zmienia rozgrywkę w Teamfight Tactics, że nawet doświadczeni gracze będą musieli uczyć się od nowa. Wszystko przez nowe atrybuty i prawie całkowite usunięcie starych.
TFT Nowe klasy
(nazwa w nawiasie, opis bonusu, liczba bohaterów z danej klasy wymaganych do uzyskania bonusu i jego wartość:
- Strażnik (Warden) - Strażnicy zyskują zwiększony całkowity pancerz. (2) + 100 proc. pancerza (4) + 250 proc. pancerz (6) + 400 proc. pancerza.
- Alchemik (Alchemist) - (stały bonusa) Alchemicy ignorują kolizje i nigdy nie przestają się poruszać.
- Mag (Mage) - Magowie mają szansę na dwukrotne rzucenie czaru. (3) 50 proc. szansy (6) 100 proc. szansy.
- Drapieżnik (Predator) - (3) Drapieżnicy natychmiast zabijają wrogów, którzy mają poniżej 25 proc. zdrowia.
- Przywoływacz (Summoner) - Przywołane jednostki mają zwiększone zdrowie i czas trwania. (3) 40 proc. (6) 100 proc.
- Druid - (2) Druidzi regenerują 40 zdrowia co sekundę.
- Berserker - (stały bonus) na początku walki berserkerzy doskakują do najbliższego wroga. Berserkerzy mają szansę trafić wszystkie jednostki w stożku przed nimi. (3) 40 proc. szansy (6) 80 proc. szansy.
- Mistyk (Mystic) - Wszyscy sojusznicy zyskują zwiększoną odporność na magię. (2) 70 Odporność na magię (4) 150 Odporność na magię.
- Awatar (Avatar) - Element pochodzenia awatara jest liczony dwukrotnie dla bonusów do cechy.
Pozostałe klasy
Zwiadowca (Ranger) - Co 3 sekundy zwiadowcy mają szansę podwoić szybkość ataku przez na sekundy. (2) 30 proc. szansy na podwojenie prędkości ataku (4) 65 proc. szansy na podwojenie prędkości ataku (6) 100 proc. szansy na podwojenie prędkości ataku.
Zabójca (Assasin) - Zabójcy zyskują dodatkowe obrażenia i szansę na trafienie krytyczne. (3) + 75 proc. obrażeń przy trafieniu krytycznym i + 10 proc. szansy na trafienie krytyczne (6) + 150 proc. obrażeń przy trafieniu krytycznym i + 20 proc. szansy na trafienie krytyczne.
Mistrz Miecza (Blademaster) - Ataki podstawowe mistrzów miecza mają 40 proc. szans na dwukrotny atak. (2) Jeden dodatkowy atak (4) dwa dodatkowe ataki (6) trzy dodatkowe ataki.
TFT Nowe pochodzenia
(nazwa, bonus, wartosć bonusu)
- Światło (Light) - Kiedy umiera bohater światła, wszyscy pozostali bohaterowie światła zyskują bonus do szybkości ataku i są leczeni za 25 proc. ich maksymalnego zdrowia. (3) + 10 proc. prędkości ataku (6) + 25 proc. prędkości ataku (9) + 50 proc. prędkości ataku.
- Cień (Shadow) - Jednostki cienia zadają zwiększone obrażenia przez 5 sekund na początku walki, odświeżane po zabiciu. (2) Zwiększenie obrażeń o 50 proc. po zabicu przez danego bohatera cienia (4) Zwiększenie obrażeń o 100 proc. po zabiciu przez dowolnego bohatera cienia.
- Piekło (Inferno) - Zaklęcia bohaterów piekła spalają ziemię pod celem, zadając procent obrażeń magicznych przez 5 sekund. (3) + 80 proc. obrażeń (6) + 175 proc. obrażeń (9) + 275 proc. obrażeń.
- Ocean - Wszyscy sojusznicy przywracają manę co 4 sekundy. (2) +10 many (4) +20 many (6) +40 many.
- Pustynia (Desert) - Zmniejsza zbroję każdego wroga. (2) 50 proc. redukcji pancerza (4) 90 proc. redukcji pancerza.
- Trucizna (Poison) - (3) Bohaterowie trucizny stosują neurotoksynę. Kiedy zadają obrażenia, zwiększają koszt zaklęcia celu o 50 proc.
- Elektryczni - Bohaterowie elektryczni rażą pobliskich wrogów, kiedy zadają lub otrzymają cios krytyczny. (2) 60 obrażeń (3) 200 obrażeń (4) 500 obrażeń.
- Kryształ (Cristal) - Bohaterowie z kryształu mogą otrzymywać maksymalnie ustaloną dawkę obrażeń za jednym trafieniem. (2) 100 maksymalnych obrażeń (4) 60 maksymalnych obrażeń.
- Druid - (2) Druidzi regenerują 40 zdrowia co sekundę.
- Stalowi (Steel) - Stalowi bohaterowie zyskują odporność na obrażenia na kilka sekund, gdy zostaną utracą poniżej 50 proc. zdrowia. (2) 2 sekundy odporności (3) 3 sekundy odporności (4) 4 sekundy odporności.
- Chmury (Cloud) - Wszyscy sojusznicy zyskują szansę na unik. (2) 25 proc. szansy na unik (3) 40 proc. szansy na unik (4) 60 proc. szansy na unik.
- Góry (Mountain) - (2) Na początku walki jeden losowy sojusznik zyskuje 1500 punktów bariery.
- Las (Woodland) - Na początku walki losowy bohater lasu tworzy kopię siebie.
Pozostałe pochodzenia
- Mroźni (Glacial) - Ataki podstawowe mroźnych bohaterów mają szansę ogłuszyć cel na 1,5 sekundy. (2) 20 proc. szansa na ogłuszenie (4) 40 proc. szansa na ogłuszenie (6) 60 proc. szansa na ogłuszenie.
TFT Nowi bohaterowie
Bohaterowie o koszcie 1 sztuki złota (nazwa, koszt w sztukach złota) pochodzenie/klasa - opis umiejętności)
- Renekton - (1 SZ) Pustynia / Berserker - Renekton obraca się wokół zadając 150/275/400 obrażeń i leczy za 150/250/350.
- Zyra - (1 SZ) Piekło / Przywoływacz - Przywołuje 2/3/4 Pluwacze Płomieni na krawędziach areny, atakujące najbliższych wrogów za 70/80/90.
- Vladimir - (1 SZ) Ocean / Mag - Vladimir rani docelowego wroga, leczy się za 200/350/500.
- Ivern - (1 SZ) Las / Druid - Daje bohaterowi o najniższym zdrowiu tarczę 200/400/600, która działa przez 5 sekund.
- Kog'Maw (1 SZ) Trucizna / Drapieżnik - Kog'Maw strzela w powietrze. Po krótkim opóźnieniu pocisk ląduje na losowym wrogu, zadając obrażenia w wysokości 125/275/425.
- Nasus (1 SZ) Światło / Strażnik - Nasus tymczasowo, zyskuje dodatkowe zdrowie 200/400/600 i zadaje obrażenia 35/70/105 sąsiednim wrogom co sekundę na czas trwania.
- Maokai (1 SZ) Las / Druid - Umiejętność pasywna: po trafieniu umiejętnością wroga następny atak Maokaia wyleczy go o 100/200/300.
- Taliyah (1 SZ) Góra / Mag - Taliyah powoduje, że ziemia podnosi się pod wrogiem z największą ilością many, zadając 150/325/500 obrażeń magicznych i rzucając go w jej stronę (jeśli jest bohaterem dystansowym) lub od niej jeśli walczy w zwarciu (melee).
- Vayne (1 SZ) Światło / Zwiadowca - Co trzeci atak Vayne zadaje 8/12/16 proc. maksymalnego zdrowia celu, jako obrażenia true damage.
- Ornn (1 SZ) Elektryczny / Strażnik - Ornn uwalnia błyskawice na stożku przed sobą, zadając 100/200/300 obrażeń magicznych wszystkim trafionym wrogom i zwiększając szansę na trafienie krytyczne o 20 proc. na 4 sekundy.
Bohaterowie o koszcie 2 sztuk złota
- LeBlanc (2 SZ) Las / Mag / Zabójca - LeBlanc wystrzeliwuje wiązkę eterycznego prądu w kierunku losowego wroga, zadając 200/450/700 obrażeń i ogłuszając go na 1,5 sekundy po krótkiej przerwie.
- Braum (2 SZ) Mroźny / Strażnik - Braum zyskuje barierę ograniczającą obrażenia o 70/80/90 proc.
- Diana (2 SZ) Piekło / Zabójca - Wytwarza 3 kule, które obracają się wokół niej i zadają 60/100/140 obrażeń magicznych pierwszemu napotkanemu przeciwnikowi. Diana zyskuje też 3 sekundową tarczę pochłaniającą za 150/250/350
- Syndra (2 SZ) Ocean / Mag - Syndra tworzy Hydro Sferę w miejscu docelowym, które eksploduje zadając 175/350/525 obrażeń wrogom w zasięgu
- Rek'Sai (2 SZ) Stal / Drapieżnik - Zadaje gryzie przeciwnika zadając mu 200/550/900 obrażeń true damage.
- Thresh (2 SZ) Ocean / Strażnik - Thresh rzuca latarnię do sojusznika o najniższym zdrowiu, dając jemu i najbliższym sojusznikom tarczę o wartości 200/300/400 na 5 sekund.
- Jax (2 SZ) Światło / Berserker - Unika wszystkich ataków przez 2 sekundy, następnie uderza pobliskich wrogów zadając im 150/250/350 obrażeń i ogłusza na 1,5 sekundy.
- Varus (2 SZ) Piekło / Zwiadowca - Varus wystrzeliwuje magiczną strzałę zadającą wszystkim przeciwnikom w linii 225/450/675 obrażeń magicznych.
- Yasuo (2 SZ) Chmura / Mistrz Miecza - Yasuo teleportuje się do wroga z największą liczbą przedmiotów, podrzucając go w powietrze na 1 sekundę i atakując 3/5/7 razy.
- Malzahar (2 SZ) Cień / Przywoływacz - Malzahar przywołuje 2/3/4 miniony walczące u jego boku, które zadają 60/100/140 obrażeń.
- Neeko (2 SZ) Las / Druid - Neeko rzuca nasiona w kierunku losowego celu. Nasiono wybuchnie 3 razy, za każdym razem zwiększając swój promień, zadając wrogom znajdującym się w nim 100/200/300 obrażeń.
- Volibear (2 SZ) Elektryczny / Mroźny / Berserker - Volibear gryzie cel, zadając 200/450/700 obrażeń. Jeśli cel ma mniej niż 35 proc. zdrowia, zostaje natychmiast zabity, a Volibear w pełni odzyskuje manę.
- Skarner (2 SZ) Kryształ / Drawpieżnik - Skarner zyskuje 150/450/750 punktów tarczy, która trwa 8 sekund. Otrzymuje +30 proc./+ 65 proc./+ 100 proc. prędkości ataku, gdy tarcza jest aktywna.
Bohaterowie o koszcie 3 sztuk złota
- Dr Mundo (3 SZ) Trucizna / Berserker - Mundo tworzy obłok wokół siebie zadający 40/110/160 + 1,25% jego maksymalnego zdrowia na sekundę przez 8 sekund i leczy się za 100 proc./150 proc./200 proc.
- Nocturne (3 SZ) Stal / Zabójca - Co trzeci atak zadaje obrażenia na obszarze (AOE) działania i leczy za 75 proc./100proc./125proc. zadanych obrażeń.
- Kindred (3 SZ) Cień / Piekło / Zwioadowca - Cel otrzymuje 150/325/500 obrażeń.
- Veigar (3 SZ) Cień / Mag - Veigar zadaje 300/600/900 przeciwnikowi. Jeśli przeciwnik jest niższego poziomu niz Veigar, to natychmiast ginie.
- Aatrox (3 SZ) Światlo / Mistrz Miecza - Aatrox zadaje obrażenia przeciwnikom przed sobą zadając im 250/500/750 obrażeń.
- Azir (3 SZ) Pustynia / Przywoływacz - Azir przywołuje piaskowych żołnierzy na 6 sekund. Za każdym razem, gdy Azir atakuje, atakują również piaskowi żołnierze zadając obrażenia przeciwnikom w linii.
- Nautilus (3 SZ) Ocean / Strażnik - Nautilus wysyła ładunek głębinowy, który szuka najdalszego wrogiego bohatera zadając mu 100/200/300 punktów obrażeń i ogłuszając na 3/4/5 sekund.
- Ezreal (3 SZ) Mroźny / Strażnik - Ezreal strzela do wroga o najniższym zdrowiu zadając mu 200/400/600 pkt magicznych obrażeń i nakłada efekty po trafieniu.
- Sivir (3 SZ) Pustynia / Mistrz Miecza - Przez 5 sekund ataki Sivir odbijają się do 10 razy od wrogów, zadając im 100 proc./125 proc./150 proc. obrażeń i nakładając efekty po trafieniu.
- Qiyana (3 SZ) Chmura, Piekło, Ocean lub Góra (zmienia się co grę) / Zabójca - Qiyana doskakuje do celu i rzuca przez niego podmuch wiatru, zadając 300/500/700 obrażeń i ogłuszając wrogów, przez których przechodzi.
- Soraka (3 SZ) Światło / Mistyk - Soraka tworzy strefę w losowej lokalizacji wroga, zadając 150/300/450 obrażeń magicznych i zapobiegając przywróceniu many przeciwnikom w środku przez 3/5/7 sekund.
- Sion (3 SZ) Cień / Berserker - Zadaje 200/400/600 obrażeń obszarowych i podrzuca wrogów w powietrze.
Bohaterowie o koszcie 4 sztuk złota
- Kha'Zix (4 SZ) Pustynia / Zabójca - Kha'Zix doskakuje do wroga o najniższym zdrowiu po i zadaje mu obrażenie krytyczne plus 100/200/500.Kha'Zix odzyskuje 5/10/15 many.
- Twitch (4 SZ) Trucizna / Łowca - Przez 8 sekund Twitch ma nieograniczony zasięg i 100/125/150 proc. obrażeń fizycznych (AD). Wszystkie jego ataki przebijają cele w linii i nakładają efekty przy trafieniu.
- Annie (4 SZ) Piekło / Przywoływacz - Przywołuje Tibbersa (2200 pkt zdrowia, 40 pkt pancerza, 150/300/1000 pkt obrażeń od ataków fizycznych AOE), który zadaje początkowo 100/200/300 pkt obrażeń na obszarze.
- Janna (4 SZ) Chmura / Mistyk - Wyzwala podmuch wiatru, który trwa 3 sekundy, leczy sojuszników o 30 proc./40 proc./80 proc. maksymalnego zdrowia, ogłusza wrogów na 1 sekundę.
- Malphite (4 SZ) Góra / Strażnik - Malphite zbliża się do losowego wroga, zadając mu obrażenia w wysokości 125/200/275 i odrzucając wszystkich pobliskich wrogów w powietrze, ogłuszając ich na 2/2,5/3 sekundy.
- Ashe (4 SZ) Kryształ / Łowca - Przez 5 sekund Ashe zyskuje + 50 proc./75 proc./100 proc. prędkości ataku, a jej ataki podstawowe wystrzeliwują 5-strzałowy wachlarz strzał zadając 50/80/120 proc. obrażeń fizycznych.
- Yorick (4 SZ) Światło / Przywoływacz - Yorick błogosławi swoich sojuszników o najniższym zdrowiu. Kiedy umierają, wracają do życia jako minony światła i czerpią korzyści z efektów pochodzenia Światła Liczba sojuszników: 3/5/10, zdrowie minionów światła 500/900/2000, obrażenia 75/150/225.
- Olaf (4 SZ) Mroźny / Berserker - Zwiększa prędkość ataku o 75/100/125 proc. i leczy się za 20/40/60 proc. zadanych obrażeń. Zyskuje też odporność na zaklęcia unieruchamiające (CC).
- Marka (4 SZ) Piekło / Mag) - Brand wstrzeliwuje z siebie pocisk magmy, który odbija się 4/6/20 razy od przeciwników zadając im za każdym razem 250/450/650 pkt obrażeń.
Bohaterowie o koszcie 5 sztuk złota
- Zed (5 SZ) Elektryczny / Przywoływacz / Zabójca - Zed tworzy klona sievbie za swoim obecnym celem. Klon otrzymuje przedmioty, statystyki i aktualny poziom zdrowia. Klon może także rzucić zaklęcie, jest droższe o 50 proc.
- Singed (5 SZ) Trucizna / Alchemik - Signed nie atakuje, a chodzi po planszy pozostawiając za sobą ślad trucizny, która 400/800/1200 obrażeń w ciągu 4 sekund.
- Taric (5 SZ) Kryształ / Strażnik - Taric i sojusznicy w odległości 2/3/4 pół stają się niewrażliwi na 3/3/5 sekund.
- Nami (5 SZ) Ocean / Mistyk - Nami wysyła falę w kierunku losowego wroga, zadając 150/250/350 obrażeń i ogłuszając wrogów, przez których przechodzi na 1.5/2/2.5 sekundy. Sojusznicy przez, których przejdzie fala otrzymują bonus do obrażeń fizycznych o wartości 25/50/300.
- Master Yi (5 SZ) Cień / Mistyk / Mistrz Miecza - Master Yi staje się niewrażliwy na ataki i odzyskuje 25/50/75 proc. zdrowia. Następnie Master Yi otrzymuje 200 proc. prędkości ataku i zadaje doatkowe 100/150/200 obrażeń magicznych przez 6 sekund.
Bohaterka za 7 sztuk złota
- Lux (7 SZ) może przyjąć jeden z 10 pochodzeń / Awatar - Wystrzeliwuje oślepiającą wiązkę, która zadaje 600/900/1200 obrażeń magicznych wszystkim wrogom w linii. Zabicie celu za pomocą zaklęcia oddaje50 many.