Trwa ładowanie...

Jak zrobić i wgrać swój skin do Minecrafta?

Minecraft to niewątpliwie gra fenomen. Obok Tetrisa jest najlepiej sprzedającym się tytułem w historii, który zagościł na wielu platformach. Możemy przemierzać świat Minecrafta swoim klockowym modelem. Jak zrobić własny skin do Minecrafta?

Jak zrobić i wgrać swój skin do Minecrafta?Źródło: WP.PL
d24shj7
d24shj7

Skin można wykonać w pełni ręcznie nawet w windowsowym Paincie, ale to niewygodna praca. Najlepiej użyć do tego jednego z dostępnych edytorów. My opisaliśmy proces na bazie minecraftskins.com. To portal z wbudowanym edytorem i obszerną biblioteką skinów do Minecrafta. Nie trzeba logować się ani zakładać konta aby przeglądać prace innych, zmieniać je na swoje potrzeby czy projektować swój skin.

Udajemy się na minecraftskins.com zwaną także The Skindex. Startowa strona prezentuje nam katalog skinów do Minecrafta. Możemy przebierać spośród najpopularniejszych, najnowszych, najczęściej komentowanych czy ręcznie przeszukać bazę.

minecraftskins
Źródło: minecraftskins

Skin do Minecrafta - zaczynamy projektowanie

Nas bardziej interesuje sekcja Editor. Po wejściu w nią widzimy pusty szkielet postaci z Minecrafta, po którym możemy dowolnie malować. Samo kolorowanie przypomina zabawę z Paintem w Windowsie - malowanie jest intuicyjne. Dodatkowo przytrzymując lewy klawisz myszki i ruszając obok modelu obracamy go. Omówmy narzędzia na lewej belce.

  • Pencil Tool - zwykłe kolorowanie jedną wybraną barwą
  • Eraser - gumka
  • Auto Tone - działa jak Pencil Tool, ale podczas rysowania edytor co chwila lekko zmienia odcień
  • Color Picker - pipeta, którą pobieramy kolor z namalowanego elementu
  • Bucket Tool - koloruje całe fragmenty modelu (np. lewy bok głowy, płaszczyznę pleców)
  • Undo/Redo - cofnij i dalej
  • Darken/Lighter Color - przyciemniamy lub rozjaśniamy używany kolor
  • Zoom In/Out - zmiana powiększenia
  • Mirror Tool On/Off - możemy malować od razu z odbiciem lustrzanym po drugiej stronie skina
WP.PL
Źródło: WP.PL

Po prawej stronie dostajemy narzędzie wyboru koloru, a poniżej przyciski do pokazania elementów siatki modelu (skin może mieć dwie warstwy) czy ukrywające podgląd danej części ciała. Ważne jest też wybranie pomiędzy skinem Classic 4 px i Slim 3 px.

d24shj7

Ostatnie pozycje to Upload to Skindex (trzeba mieć konto i być zalogowanym aby zapisać na serwerze swój skin), Download (pobieramy na komputer gotowy skin) i Upload from Computer (możemy dalej edytować już zapisany wcześniej na komputerze skin).

Umieszczamy nasz skin w Minecraft: Java Edition

W końcu wgrywamy swój skin do gry. Jeśli używamy Minecraft: Java Edition, to musimy wejść na stronę minecraft.net. Tam logujemy się na swój profil (ten sam, którym logujemy się przy włączaniu zainstalowanego na komputerze Minecrafta)
, z menu w prawym górnym rogu wybieramy nazwę naszego profilu, pozycję Profil i dalej Skórkę.

WP, minecraft.net
Źródło: WP, minecraft.net

Decydujemy się na skin Classic lub Slim (różnią się szerokością ramion) i odnajdujemy poniżej Wybierz plik. Zaznaczamy plik graficzny ze swoją skórką i przesyłamy ją na serwer. Gotowe. Ewentualnie poniżej resetujemy swoją skórkę, jeśli chcemy wrócić do domyślnego wyglądu.

WP.PL
Źródło: WP.PL

Wgrywamy skin do Minecraft w edycji Microsoft Store

Jeśli korzystamy z gry kupionej przez sklep Microsoft Store wbudowany w Windowsa, to uruchamiamy Minecrafta. W głównym oknie wybieramy Profil. Następnie na wolnym miejscu Utwórz postać. Przełączamy z karty Kreatora postaci na Klasyczne skórki, W posiadaniu, Importuj i Wybierz nową skórkę. Odszukujemy nasz zapisany plik graficzny ze skinem. Wystarczy wybrać już tylko pomiędzy wersją Classic lub Slim i możemy cieszyć się własną skórką Minecrafcie na Windowsa 10.

d24shj7
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d24shj7
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj