Half-Life: Alyx dostanie trzy metody poruszania się. Nowe materiały wideo z gry VR od Valve

Najbardziej wyczekiwania gra VR będąca spin-offem serii Half-Life doczekała się nowych trzech materiałów wideo. Prezentują odmienne metody poruszania się postaci. Do wyboru coś bardziej realistycznego, ale też takie, które mniej wpłyną na ewentualne dolegliwości.

Half-Life: Alyx z trzeba trybami poruszania się. Opublikowano trzy nowe materiały wideo
Źródło zdjęć: © Valve @ Twitter

Dawno nie było dłuższych próbek gameplayu z powstającej w pocie czoła programistów Valve produkcji Half-Life: Alyx. Nowe trzy klipy pokazują różne fragmenty rozgrywki - przez bardziej nastawione na elementy horroru, akcję rodem z typowej strzelanki, ale też zagadki. Jednak nie to jest najważniejsze.

Każdy z materiałów to odmienna forma poruszania się tytułowej Alyx, w którą wciela się gracz. Typowa dla wielu gier VR teleportacja (czasem z przyciemnieniem ekranu na ułamek sekundy) jest jedną z opcji. Takie ustawienie wpływa lepiej na błędnik i użytkownik zestawu gogli wirtualnej rzeczywistości zwykle dłużej może przebywać w komputerowym świecie bez negatywnych efektów. Niestety immersja jest mniejsza.

Płynny ruch jak w większości gier poza VR to najlepsze wczucie się w wydarzenia z ekranu (czy w tym wypadku pary ekraników zamontowanych w headsecie VR), ale może powodować u mniej odpornych ludzi nieprzyjemne odczucia. U części dopiero po dłuższym czasie lub wcale, czasem bardzo szybko. Wszystko zależy od indywidualnej podatności i przyzwyczajenia się do VR.

Kompromisem może być trzeci tryb, w którym postać co prawda nie teleportuje się, ale i nie porusza jak z dokładnym ruchem przy maksymalnym sterowaniu. Może to trochę przypominać szybki bieg, ale z płynnym przejściem i bez wrażenia naturalnego przemieszczania się. Raczej specyficzną pracę kamery pomiędzy ujęciami w grze czy filmie. Najlepiej zerknąć na wideo, lepiej odda to charakterystykę ruchu.

Jakby nie patrzeć, bardzo dobrze, że Valve zdecydowało się zastosować więcej niż jedną metodę w Half-Life: Alyx. Lepsze wrażenia, o ile nie jesteśmy podatni na negatywne skutki obcowania z VR, zapewni płynny ruch, ale można powiedzieć, że poza aspektem komfortu, teleportacja ma jeszcze jeden plus. W pewnych sytuacjach, gdy liczy się szybka reakcja, taka forma ruchu trwa po prostu nieco krócej.

Wybrane dla Ciebie

War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
War Hospital. Zwiastun gry o I wojnie światowej
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
Barn Finders VR: The Pilot. Aukcje magazynowe w VR
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
World of Warcraft. Rzadki przedmiot sprzedany za prawie 15 tys. zł
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Gwiazda Call of Duty Mobile zamordowana przez kolegę. Nie miał wyrzutów
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
Elon Musk pisze o "Cyberpunku 2077", akcje CD Projektu idą w górę
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
WoW Classic. Niezwykle rzadka broń sprzedana za równowartość 20 tysięcy złotych
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Czy Cyberpunk 2077 to gra 10/10? Moje wrażenia po 45 godzinach
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Recenzje Cyberpunk 2077. Ocena 7/10? Oto czym podpadła gra
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Monster Hunter. 10 sekund rasizmu w filmie może słono kosztować
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Dariusz Gnatowski nie żyje. "Boczek" z Kiepskich podkładał głos w grze przygodowej
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
Nowe, darmowe gry w Epic Games Store. Genialny horror Amnesia i intrygująca strategia Kingdom
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy
W Cyberpunk 2077 będziemy jeździli Porsche 911. Kultowy samochód przerobili Polacy