Trwa ładowanie...
Jan Domański
03-03-2020 18:06

Half-Life: Alyx dostanie trzy metody poruszania się. Nowe materiały wideo z gry VR od Valve

Najbardziej wyczekiwania gra VR będąca spin-offem serii Half-Life doczekała się nowych trzech materiałów wideo. Prezentują odmienne metody poruszania się postaci. Do wyboru coś bardziej realistycznego, ale też takie, które mniej wpłyną na ewentualne dolegliwości.

Half-Life: Alyx dostanie trzy metody poruszania się. Nowe materiały wideo z gry VR od ValveŹródło: Valve @ Twitter
d3y7c2i
d3y7c2i

Dawno nie było dłuższych próbek gameplayu z powstającej w pocie czoła programistów Valve produkcji Half-Life: Alyx. Nowe trzy klipy pokazują różne fragmenty rozgrywki - przez bardziej nastawione na elementy horroru, akcję rodem z typowej strzelanki, ale też zagadki. Jednak nie to jest najważniejsze.

Każdy z materiałów to odmienna forma poruszania się tytułowej Alyx, w którą wciela się gracz. Typowa dla wielu gier VR teleportacja (czasem z przyciemnieniem ekranu na ułamek sekundy) jest jedną z opcji. Takie ustawienie wpływa lepiej na błędnik i użytkownik zestawu gogli wirtualnej rzeczywistości zwykle dłużej może przebywać w komputerowym świecie bez negatywnych efektów. Niestety immersja jest mniejsza.

Płynny ruch jak w większości gier poza VR to najlepsze wczucie się w wydarzenia z ekranu (czy w tym wypadku pary ekraników zamontowanych w headsecie VR), ale może powodować u mniej odpornych ludzi nieprzyjemne odczucia. U części dopiero po dłuższym czasie lub wcale, czasem bardzo szybko. Wszystko zależy od indywidualnej podatności i przyzwyczajenia się do VR.

Kompromisem może być trzeci tryb, w którym postać co prawda nie teleportuje się, ale i nie porusza jak z dokładnym ruchem przy maksymalnym sterowaniu. Może to trochę przypominać szybki bieg, ale z płynnym przejściem i bez wrażenia naturalnego przemieszczania się. Raczej specyficzną pracę kamery pomiędzy ujęciami w grze czy filmie. Najlepiej zerknąć na wideo, lepiej odda to charakterystykę ruchu.

Jakby nie patrzeć, bardzo dobrze, że Valve zdecydowało się zastosować więcej niż jedną metodę w Half-Life: Alyx. Lepsze wrażenia, o ile nie jesteśmy podatni na negatywne skutki obcowania z VR, zapewni płynny ruch, ale można powiedzieć, że poza aspektem komfortu, teleportacja ma jeszcze jeden plus. W pewnych sytuacjach, gdy liczy się szybka reakcja, taka forma ruchu trwa po prostu nieco krócej.

d3y7c2i
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3y7c2i
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj