Trwa ładowanie...

Głos Mario pobił światowy rekord. Aktor wystąpił w ponad 100 produkcjach

Widzimy uśmiechniętego wąsatego hydraulika, ale słyszymy kogoś innego. Chociaż od lat to ten sam głos. Dzięki współpracy z Nintendo przy serii "Mario", Charles Martinet trafił do księgi rekordów Guinnessa.

Głos Mario pobił światowy rekord. Aktor wystąpił w ponad 100 produkcjachŹródło: flickr.com, fot: marcos c.
d2w1b7n
d2w1b7n

Mario towarzyszy nam od lat i przez ten czas jego wygląd ewoluował. Poznaliśmy go jako zlepek pikseli, z charakterystycznym czerwonym strojem i wąsem. Przez lata Mario się zmieniał, a dziś prezentuje się jak postać z kreskówki. Za to głos - od dłuższego czasu ten sam.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

To zasługa aktora Charlesa Martineta. 63-latek podkładał głos pod bohatera w przeszło 100 produkcjach. Martinet jako Mario występuje od 1992, debiutując w "Mario Teaches Typing". Najnowsza gra z udziałem aktora i Mario to "Super Smash Bros. Ultimate" - premiera odbyła się na początku grudnia.

Tak długa i owocna współpraca Charlesa Martineta z Nintendo sprawiła, że dziś aktor może pochwalić się wpisem w księdze rekordów Guinnessa. Żaden aktor nie wystąpił w tak wielu grach, podkładając głos tej samej postaci.

d2w1b7n

Aktor wystąpił też w takich grach jak "The Elder Scrolls V: Skyrim" czy "Star Wars: Jedi Knight II: Jedi Outcast", ale głównie jego zawodowe życie kręci się wokół Mario.

Można pozazdrościć kariery, wszak Mario to dziś legenda świata gier. I nie tylko. To seria gier, którą nadal chce się pokazywać dzieciom. W tym tkwi właśnie jej fenomen - w ogóle się nie zestarzała, a po latach łatwiej zrozumieć, dlaczego stała się tak popularna.

d2w1b7n
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2w1b7n
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj