Trwa ładowanie...

Fortnite: Ninja otrzymał 50 mln dolarów za przejście na Mixer. Ekspert komentuje

Tyler "Ninja" Blevins niedawno porzucił Twitch i przeszedł na Mixer. Za transfer Microsoft miał zapłacić streamerowi 50 mln dolarów. Ekspert nie jest zaskoczony i tłumaczy fenomen platform live stream.

Fortnite: Ninja otrzymał 50 mln dolarów za przejście na Mixer. Ekspert komentujeŹródło: Materiały prasowe
d2pvxol
d2pvxol

Ninja ledwo porzucił Twitch, a już zdobył na Mixerze ponad 1 mln subskrybentów. Jego pierwsza transmisja po przejściu na nową platformę również okazała się ogromnym sukcesem.

Zgodnie z informacjami, jakie można znaleźć w sieci Microsoft miał zapłacić streamerowi za przejście na Mixer 50 mln dolarów. Maciej "Sawik" Sawicki, ekspert i komentator rozgrywek e-sportowych w rozmowie z Wirtualnemedia.pl komentuje transfer streamera.

- Obserwujemy fascynujący wyścig gigantów, gdzie pieniądze mają drugorzędne znaczenie. Mało która branża jest areną tak zaciętej rywalizacji między najważniejszymi firmami technologicznymi - ocenia ekspert.

- Weźmy pod uwagę, że Ninja potrafi przyciągnąć olbrzymią publikę. (...) Na transfer Ninji warto patrzeć nie w kategoriach zakontraktowania gwiazdy telewizyjnej. To raczej zakup kanału telewizyjnego i umieszczenie go w konkretnej sieci kablowej. To gwarancja setek godzin sygnału transmisyjnego, który przyciągnie rzesze widzów - dodaje Maciej "Sawik" Sawicki.

Zobacz też: Esport bije rekordy popularności. "Kiedy zobaczyliśmy te liczby, to nas zatkało"

Zgodnie z danymi podanymi przez StreamElements, Twitch należący do Amazona ma ponad 70% udział w rynku. Daleko za nim znajduje się YouTube i Facebook. Mixer znajduje się na szarym końcu listy, mając zasięg na poziomie 3% oglądalności.

d2pvxol

Sawicki jest zdania, że technologiczni giganci toczą walkę o rynek gier wideo, a streamerzy będą mieli coraz większą rolę w tej wojnie. Takich transferów w najbliższym czasie możemy spodziewać się więcej. Jednocześnie zdaniem eksperta Microsoft dał tym samym sygnał całej branży, że gaming wyrasta na mocną gałąź internetowej rozrywki.

d2pvxol
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2pvxol
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj