Trwa ładowanie...

35 lat Commodore 64 - zobacz wideo

W sierpniu 1982 roku do sklepów trafiło Commodore 64. Nikt nie przewidywał, że stanie się najpopularniejszym komputerem w historii! Oto jego historia i powody, za które był tak lubiany

d4hlq33
d4hlq33

Koniec lat 70. to początek ery komputerów domowych. Ale niewielu mogło sobie na nie pozwolić. Pierwsze dostępne w sklepach modele, jak Apple II czy Commodore PET, były drogie i służyły głównie do czysto biurowych celów. W kolejnej dekadzie zaczęły się pojawiać tańsze i lepsze sprzęty. "Technologia przyszłości" zaczęła pojawiać się w domach.

Ulubieńcem okazał się kolejny wynalazek Commodore i nazwie 64. Był oferował dobre podzespoły i był tańszy od konkurencji - do tego z roku na rok taniał. Gdy pierwsza fala C64 przeszła przez USA, komputery zaczęły docierać masowo do zachodniej Europy, a później także do nas - za żelazną kurtynę. Szacuje się, że łącznie sprzedano nawet 17 milionów sztuk tego konkretnego modelu! Za ten wynik C64 trafiło do księgi rekordów Guinnessa.

Nie ma co jednak ukrywać, że C64 zostanie zapamiętane przede wszystkim, jako sprzęt do grania. Do wielu osób to był pierwszy kontakt z grami wideo. A w co można było zagrać? Wybór był naprawdę spory: sportowe "MicroProse Soccer", "Summer" i "Winter Games", logiczne "Boulder Dash" i "Bubble Bobble", przygodowe "Wasteland" i "Maniac Mansion", bijatyki "International Karate Plus", "Last Ninja" i "Bruce Lee", fabularne ""Pirates!" i "Defender of the Crown" czy platformówkę "Turrican".

d4hlq33

Na Commodore 64 pojawiały się oczywiście i polskie gry. Do czołówki należały kultowe już "Robbo", "Diamenty", "Hans Kloss", "Klątwa" czy "Kupiec"

d4hlq33
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hlq33
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj