Trwa ładowanie...

"Znakomita cena, poniżej miliona". Tak wyglądała wielka impreza dla polskich graczy w 1996 roku

Szałowe ciuchy, nie mniej efektowne fryzury i nowości ze świata technologii - działo się. Na YouTubie możemy zobaczyć, jak wyglądały targi Gambleriada w 1996 roku.

"Znakomita cena, poniżej miliona". Tak wyglądała wielka impreza dla polskich graczy w 1996 rokuŹródło: YouTube
df6h91t
df6h91t

Materiał został opublikowany na kanale Szafa z grami. "Archiwalne nagranie programu Nexus i ich relacji z targów Gambleriada '96. W rozmowach wypowiadają się przedstawiciele firmy takich jak Marksoft, Techland oraz Seven Stars" - czytamy w opisie.

Nie ma sensu nawet wyliczać, co się zmieniło, bo zmieniło się wszystko. Choć denominacja odbyła się rok wcześniej, to Polacy wciąż operowali "milionami". I kupowali gry na dyskietkach. Mimo że w branży 22 lata to kawał czasu, warto zwrócić uwagę na opinię jednego z komentujących. Maciek Trybuszewski zauważył, że wbrew pozorom targi wyglądały bardzo nowocześnie, jak współczesne targi książki.

Publika też dopisała, wbrew obiegowej opinii grami i programami zainteresowani byli również dorośli. Ówcześni producenci najwyraźniej zdawali sobie z tego sprawę i dlatego wiele programów (zwróćcie uwagę, jak rzadko pada słowo "gry") przygotowano z myślą o dzieciach. Służyły do nauki języków czy ortografii. Nic dziwnego: "mamo, ten komputer pomoże mi w nauce" miało być kluczowym argumentem zachęcającym rodziców do inwestycji w peceta.

df6h91t

Jeżeli ktoś chciałby jeszcze poczuć ducha szalonych lat 90., to ma jedną z ostatnich okazji. Warszawski sklep Ultima, działający w Warszawie przy ulicy Chłodnej od 1998 roku, niedługo zmieni lokalizację. Dlaczego to ważne, smutne wydarzenie wyjaśniają sami właściciele:

"Nasz sklep powstał w 1998 roku jako punkt sprzedaży detalicznej produktów popularnego magazynu Secret Service. W krótkim czasie poszerzyliśmy ofertę o produkty z gatunku mangi i anime, aby w ciągu roku wyewoluować w pełnoprawny sklep z grami wideo. Funfact- obok nas, przez ścianę, mieściła się wtedy redakcja magazynu Reset 🙂 Od tamtej pory nasz skromny sklepik był świadkiem, a nawet uczestnikiem wielu ciekawych wydarzeń w naszej branży. Gościliśmy u nas wizytacje z centrali tak renomowanych firm jak Sony czy Nintendo. Organizowaliśmy jako pierwsi w Polsce nocne premiery gier tj. World of Warcraft, Starcraft czy GTA, na które przychodziło po kilkaset osób, stojąc do świtu w kolejkach".

Taką drogę przeszła polska branża gier. Od targów z "programami do nauki ortografii", przez nocne premiery dla nielicznych fanatyków, po wysokobudżetowe produkcje znane na całym świecie. I to w naprawdę krótkim czasie - imponujące.

df6h91t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
df6h91t
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj