Trwa ładowanie...
Adam Bednarek
26-12-2016 13:52

Z tej firmy wszyscy się śmiali, tymczasem ten rok należał do Nintendo

Nintendo zamyka rok z przytupem - ich "Super Mario Run" to jedna z najpopularniejszych aplikacji w historii App Store'a. Oficjalne wyniki gry z sympatycznym hydraulikiem to nie jedyny dowód na to, że w 2016 roku Nintendo pokazało się z dobrej strony.

Z tej firmy wszyscy się śmiali, tymczasem ten rok należał do NintendoŹródło: Nintendo
d2gqbh0
d2gqbh0

"Super Mario Run" potrzebowało tylko czterech dni, by osiągnąć liczbę 40 mln pobrań. Wprawdzie jeszcze nie wiadomo, kto wykupił pełną wersję, a kto został przy (krótkiej) darmowej, ale i tak wynik robi wrażenie. Wąsaty hydraulik jeszcze się nie przejadł, ba, wciąż jest to postać, która wzbudza ogromne zainteresowanie.

Nintendo już po raz drugi w tym roku udowodniło, że:

- gry mobilne mają ogromny potencjał,
- ich marki wciąż są kochane.

Wcześniej Nintendo zrobiło zamieszanie pokemonami. "Pokemon Go" to jedno z najważniejszych wydarzeń tego roku. O żadnej grze mobilnej nie było tak głośno, bo przecież żadna gra nie “zmusiła” ludzi na całym świecie do wyjścia z domu i ganiania za wirtualnymi stworkami. To szokowało, dziwiło, robiło wrażenie - skalę widział każdy. I choć pojawiają się głosy, że dziś "Pokemon Go" to już przeszłość, są to opinie dalekie od prawdy. Aplikacja jest ciągle rozwijana, a społeczność wciąż duża. Na "Pokemon Go" zwraca się mniej uwagi, ale to nie znaczy, że gra umarła. Żyje i ma się dobrze.

d2gqbh0

Nintendo Classic Mini - dawne hity wciąż kochane

Sukcesem okazała się też retro-konsola Nintendo Classic Mini, którą przez miesiąc kupiło prawie 200 tysięcy amerykańskich graczy. Stosunkowo niska cena (w Polsce między 300 a 400 zł) i 30 kultowych gier wystarczyło, by wielu zechciało cofnąć się w czasie i przypomnieć sobie młodzieńcze hity.

Pokemony, Mario, NES - można by pomyśleć, że receptą na sukces Nintendo był sentyment. Odgrywanie starych, dobrze znanych hitów. Bezpieczna taktyka, polegająca na grze emocjami. Tyle że Nintendo to nie tylko przeszłość, ale też bardzo odważna przyszłość.

Nintendo Switch - konsola inne niż wszystkie!

Nikt nie będzie miał takiej konsoli jak Nintendo. Zapowiedziany w 2016 roku Switch, który swoją premierę będzie miał już w 2017, jest połączeniem konsoli stacjonarnej z przenośną. Można ją podpiąć do telewizora, a potem zabrać ze sobą i grać w samochodzie. Pomysł szalony, ryzykowny, niespotykany. Czy Switch będzie sukcesem, jak np. Nintendo D, czy może komercyjną wpadką jak Wii U? Nie wiadomo, bo tej konsoli nie da się do niczego porównać. Nie ma żadnego punktu odniesienia. I choć według przecieków Switch nie będzie tak mocnym sprzętem jak PS4 czy Xbox One, to będzie od nich diametralnie różny. To właśnie jego siła. Nintendo nie kopiuje rozwiązań, tylko idzie swoją drogą. To się chwali, bo na growym rynku takich firm jest niewiele.

Materiały prasowe
Źródło: Materiały prasowe

Spójrzcie na PlayStation 4 i Xboksa One, które coraz bardziej przypominają tradycyjne pecety. Są to konsole, które coraz mniej dzieli, są bardzo podobne do siebie. Switch ucieka od porównań, jest wyjątkowe. I tym Nintendo też zaplusowało.

d2gqbh0

2016 - rok Nintendo?

Współpraca z Apple'em, sukces na Appstorze, sukces "Pokemon Go" (choć pamiętajmy, że samą grę zrobiło studio Niantic, ale bez Nintendo tego wszystkiego by nie było), prosty pomysł na retro-konsolę czy zapowiedź szalonej konsoli. A wszystkiego tego dokonała firma, z której wielu się śmieje - bo tworzą gry "dla nikogo”, dziecięce, niepasujące do dzisiejszego rynku. A Nintendo robi swoje - trudno nie pochwalić ich za 2016 rok.

d2gqbh0
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2gqbh0
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj