Trwa ładowanie...

Wiedźmin na telefonach. "Gwint" trafi na smartfony

W końcu. Wielu fanów od dawna apelowało do CD Projekt RED, by twórcy serii "Wiedźmin" wypuścili "Gwint" na smartfony. W tym roku to zrobią, ale nie wszyscy zagrają od razu. Wiele wskazuje na to, że Android będzie musiał poczekać.

Wiedźmin na telefonach. "Gwint" trafi na smartfonyŹródło: Materiały prasowe
d1wig6c
d1wig6c

CD Projekt RED zapowiada "Gwint" na smartfony

Najpierw mobilny "Gwint" pojawi się na iOS, a dopiero potem trafi na telefony z Androidem. Dokładnej daty nie znamy. "Jeszcze w tym roku tytuł ukaże się na iPhone’ach, w dalszej kolejności wydana zostanie wersja na smartfony z systemem operacyjnym Android" - napisano na stronie gry.

Jak wiemy, w Polsce większość telefonów to te z Androidem - według szacunkowych liczb udział Androida na naszym rynku to ponad 90 proc. urządzeń - więc znaczna część Polaków będzie musiała na "Gwinta" poczekać.

- Do rozpoczęcia prac przy mobilnym "Gwincie" przygotowywaliśmy się od dłuższego czasu - powiedział Jason Slama, szef projektu GWINT. - Kluczowym jest dla nas to, by wiernie przenieść wszystko, co stanowi o unikatowości naszej karcianki - piękną grafikę oraz rozbudowaną rozgrywkę - do mniejszego, ale nie mniej ambitnego formatu, jakim są smartfony. Przystosowaliśmy także nasze technologie, w tym napędzającą rozgrywkę sieciową GWINTA platformę GOG Galaxy, by mogły w pełni obsłużyć platformy mobilne. Efekty naszej pracy będziecie mogli zobaczyć jeszcze w tym roku, na co osobiście nie mogę się doczekać - dodał.

"Gwint": karcianka w świecie Wiedźmina od CD Projekt RED

"Gwint" to reprezentant gatunku "karcianek". Podobnie jak w grach z fizycznymi kartami, tu również zbieramy talię i wystawiamy swoje karty lub odpowiadamy na ruchy przeciwnika. Model "Gwinta" pochodzi bezpośrednio z "Wiedźmina 3", gdzie karciana gra była jedną z tawernianych zabaw, rozgrywanych z komputerowymi postaciami.

d1wig6c

"Gwint": to nie jest zwykła karcianka

Karcianki mają wielu fanów, ale nie brakuje też przeciwników. O tym, że "Gwint" to naprawdę rozbudowana produkcja, która zadowoli fanów świata Sapkowskiego, najlepiej świadczy "Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści". Na początku miał to być tylko dodatek do "Gwinta", tymczasem twórcy zrobili z tego RPG z krwi i kości. Na dodatek bardzo udane RPG.

"Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści" to kolejna już pozycja obowiązkowa dla fanów gier w uniwersum Sapkowskiego. Klimat uwielbianego przez wszystkich "Wiedźmina" wylewa się tu zewsząd - pisaliśmy w recenzji.

Nie przez przypadek wspominam o "Wiedźmińskich opowieściach". W końcu to wszystko zaczęło się właśnie od "Gwinta". Karcianka ma więc olbrzymi potencjał i doceni ją każdy fan świata Wiedźmina. Cieszy fakt, że będzie można się zanurzyć w wiedźmińskie uniwersum gdziekolwiek jesteśmy.

"Gwint" na iOS i Androida zmaże plamę?

Chociaż "Wojna Krwi: Wiedźmińskie opowieści" zebrało świetne recenzje, to z perspektywy finansowej gra jednak rozczarowała. CD Projekt zakładał wyższy, niż osiągnięty od premiery do dnia publikacji sprawozdania, poziom sprzedaży gry "Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści" - poinformowano w listopadzie 2018 roku.

d1wig6c

"Gwint" może pozwolić nadrobić wynik. Gra jest darmowa, ale oferuje opcjonalne mikrotransakcje. Właśnie w ten sposób twórcy zarabiali na komputerze czy konsolach. Mikrotransakcje na smartfonach to prawdziwa żyła złota, więc niewykluczone, że "Gwint" na iOS i Androidzie będzie finansowym strzałem w dziesiątkę. Polacy wydają średnio 63 zł na kwartał, aby kupować wirtualne dodatki w grach na telefony.

d1wig6c
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1wig6c
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj