Trwa ładowanie...

Steam zablokował 90 tysięcy kont

Stoi za tym system Valve Anty-Cheat, który zablokował wszystkich podejrzanych użytkowników platformy. Fala banów dotyczyła między innymi graczy Counter-Strike: Global Offensive.

Steam zablokował 90 tysięcy kontŹródło: CSGOPEDIA
df6h91t
df6h91t

Była to największa akcja antycheatingowa, którą kiedykolwiek przeprowadził Steam. Najpierw 18 lipca za pomocą systemu VAC zostało zablokowane 28 tysięcy użytkowników. 19 lipca zbanowano jeszcze więcej kont – 61 tysięcy. Łącznie więc nałożono blokadę na ponad 90 tysięcy profili graczy. Wcześniej najliczniejszą czystką na platformie było usunięcie 40 tysięcy kont. Odbyło się to w lipcu zeszłego roku.

Zablokowany użytkownik w tej sytuacji traci dostęp do trybów sieciowych i sklepu, a także nie może przenosić wirtualnych przedmiotów i gier na inne konta. Bany w Steamie są trwałe, a przyczyną blokady są programy do oszustw, jeśli są one zainstalowane na komputerze użytkownika. Serwis należący do firmy Valve informuje, że wszelkie modyfikacje, dzięki którym gracz zyskuje przewagę nad innym, sklasyfikowane są jako oszustwo lub hacking, a więc wywołują blokadę VAC. Wlicza się w to modyfikacje głównych plików wykonawczych gry oraz bibliotek łączonych dynamicznie (DLL).

Valve Corporation czuwa nad Counter-Strike: Global Offensive, Dota 2,* Call of Duty* oraz Ark: Survival Evolved. Najwięcej kont zablokowanych jest wśród graczy Counter-Strike, co świadczy o poziomie cheatingu w tej grze. Oczywiście, oszuści zawsze mogą założyć nowe konto, jednak ze względu na reguły blokady, będą oni musieli ponownie zakupić wszystkie nabyte tytuły.

df6h91t
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
df6h91t
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj