Trwa ładowanie...

StarCraft 2 rozpracowany przez sztuczną inteligencję. Wygrywa z najlepszymi graczami

Boty w strzelankach, kiedy mają wysokie statystyki trafień, mogą być ciężkie do pokonania. To tylko proste programy w porównaniu do potężnej sztucznej inteligencji DeepMind. A jakby tak zaprząc ją do bardziej zaawansowanej gry np. StarCrafta 2? Przoduje w meczach!

StarCraft 2 rozpracowany przez sztuczną inteligencję. Wygrywa z najlepszymi graczamiŹródło: YouTube @ DeepMind
dgwn6l3
dgwn6l3

Projekt DeepMind AlphaStar to bardzo zaawansowana sztuczna inteligencja, którą zaadoptowano do rozgrywki w StarCrafcie 2. Po rozegraniu wielu meczów stała się naprawdę bezkonkurencyjna. Wygrywa z aż 99,8 procentami graczy! Awansowała do rangi Grandmaster, więc znajduje się w dwusetce najlepszych graczy na świecie.

SI lepsza od prawie każdego, a i tak została ograniczona

Na pewno SI AlphaStar byłoby jeszcze mocniejszym przeciwnikiem, ale ograniczono jej możliwości akcji na minutę, aby miała takie jak najlepsi zawodowi gracze, a nie komputer mogący dokonywać setek, a nawet tysięcy kliknięć na sekundę. Dzięki temu sztuczna inteligencja skupiła się na podejmowaniu decyzji i planowaniu, a nie masowości ruchów (chociaż i tak poziom szybkości, jaki reprezentują najlepsi gracze jest bardzo wysoki).

Zawodnicy grający w StarCraft 2 stwierdzili, że SI AlphaStar zaskakuje nieszablonowymi technikami i taktykami. Zachowuje się bardzo oryginalnie jak na komputerowy twór. Na początku SI grało samo przeciwko sobie, dopiero później zostało rzucone w odmęty serwerów Blizzarda. W dodatku nie miało narzuconej jednej strony, a grało po części zergami, protosami i terranami, więc umiejętności SI są równie dobre dla każdej frakcji.

dgwn6l3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dgwn6l3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj