StarCraft 2 rozpracowany przez sztuczną inteligencję. Wygrywa z najlepszymi graczami
Boty w strzelankach, kiedy mają wysokie statystyki trafień, mogą być ciężkie do pokonania. To tylko proste programy w porównaniu do potężnej sztucznej inteligencji DeepMind. A jakby tak zaprząc ją do bardziej zaawansowanej gry np. StarCrafta 2? Przoduje w meczach!
Projekt DeepMind AlphaStar to bardzo zaawansowana sztuczna inteligencja, którą zaadoptowano do rozgrywki w StarCrafcie 2. Po rozegraniu wielu meczów stała się naprawdę bezkonkurencyjna. Wygrywa z aż 99,8 procentami graczy! Awansowała do rangi Grandmaster, więc znajduje się w dwusetce najlepszych graczy na świecie.
SI lepsza od prawie każdego, a i tak została ograniczona
Na pewno SI AlphaStar byłoby jeszcze mocniejszym przeciwnikiem, ale ograniczono jej możliwości akcji na minutę, aby miała takie jak najlepsi zawodowi gracze, a nie komputer mogący dokonywać setek, a nawet tysięcy kliknięć na sekundę. Dzięki temu sztuczna inteligencja skupiła się na podejmowaniu decyzji i planowaniu, a nie masowości ruchów (chociaż i tak poziom szybkości, jaki reprezentują najlepsi gracze jest bardzo wysoki).
Zawodnicy grający w StarCraft 2 stwierdzili, że SI AlphaStar zaskakuje nieszablonowymi technikami i taktykami. Zachowuje się bardzo oryginalnie jak na komputerowy twór. Na początku SI grało samo przeciwko sobie, dopiero później zostało rzucone w odmęty serwerów Blizzarda. W dodatku nie miało narzuconej jednej strony, a grało po części zergami, protosami i terranami, więc umiejętności SI są równie dobre dla każdej frakcji.