Trwa ładowanie...

Przez grę za kratki. Oszuści na celowniku policji

Gra online "PlayersUnknown’s Battlegrounds" została fenomenem 2017 roku. Tytuł ten został okrzyknięty mianem kultowego jeszcze zanim wyszedł z fazy wczesnego dostępu. Doczekała się również sporego grona graczy, którzy próbują nie do końca czystych zagrywek. W niektórych miejscach na świecie są one surowo karane.

Przez grę za kratki. Oszuści na celowniku policjiŹródło: East News
d4hoqo1
d4hoqo1

Chiński holding Tencent zastrzegł w listopadzie zeszłego roku prawa do wyłącznej dystrybucji tytułu na terenie Chin. I choć nie oficjalna sprzedaż jeszcze się tam nie rozpoczęła, firma postanowiła zwalczać oszustów, którzy działają na terenie Państwa Środka.

Połączone siły holdingu oraz policji wyłapuje bowiem twórców oprogramowania nieuczciwie wspomagającego rozgrywkę. Chodzi głównie o takie funkcje, jak możliwość widzenia przez ściany, obserwowanie rozgrywki z lotu ptaka i autocelowanie w przeciwników na planszy. Jak podaje Bloomberg, odnotowano około 30 przypadków wykrycia grup tworzących takie programy. W konsekwencji aresztowano mniej więcej 120 osób.

Według raportu, oskarżeni wykorzystali listy rankingowe to promowania nielegalnego oprogramowania. Jednak z reklam sugerowała, by gracze nie przekraczali liczby 15 pokonanych przeciwników w ciągu jednej rozgrywki, aby nie wzbudzać podejrzeń.

"PUBG" to gra online typu Battle Royale, w której 100 graczy rywalizuje na jednej mapie. Wraz z postępem rozgrywki, obszar gry zmniejsza się do momentu, aż na planszy zostanie jeden gracz, który zostaje zwycięzcą. Od marca 2017 roku, kiedy gra została udostępniona w ramach Early Access, produkcja zgromadziła blisko 3 miliony gracza. Producenci musieli jednak nałożyć blisko półtora miliona banów od tamtego czasu na tych użytkowników, którzy korzystali z nieuczciwych trików.

d4hoqo1
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4hoqo1
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj