PlayStation 5 nie sprawia problemów programistom. A to świetna informacja dla nas
Shuhei Yoshida, prezes Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios, oznajmia, że tworzenie gier na PS5 jest znacznie prostsze. Na podstawie wniosków wyciągniętych z doświadczeń z PS3, które było najgorsze pod tym względem, znacznie poprawiono konsolę pod tym względem.
Yoshida wychwala PS5 w wywiadzie dla Dengeki PlayStation. Mówi o łatwości, z jaką developerzy rozwijają gry na konsolę nowej generacji. Podobno wielu programistów przyznało, że nigdy nie pracowało przy konsoli, na której proces tworzenia gier byłby tak prosty. A to dobry znak i dla nas, graczy.
Wygląda na to, że PlayStation przeszło sporą zmianę architektury. Na przykład konsola PS3 była, jak przyznaje Yoshida, "najtrudniejszym okresem dla firmy i była naprawdę kiepska w kwestii rozwoju gier". I chociaż w PS4 już się to znacznie poprawiło, to bez wątpienia PS5 oferuje jeszcze lepsze warunki.
PlayStation 5 z prostym procesem tworzenia gier - co to oznacza dla nas, graczy?
Ułatwienie programistom pracy z konsolą PlayStation podczas tworzenia gier nie oznacza, że możemy oczekiwać nowych tytułów co tydzień. Niemniej jednak proces tworzenia gier zajmie znacznie krócej. A to oznacza, że możemy spodziewać się lepiej dopracowanych i bardziej stabilnych wersji gier.
Premiera PS5 planowana jest na koniec 2020 roku. Nadal nie wiadomo, jak będzie wyglądać nowa konsola Sony, ale trailer pierwszej gry ogłoszonej na tą platformę (Godfall) daje wgląd na jej możliwości. Prawdopodobnie więcej dowiemy się w ciągu roku.