Trwa ładowanie...

PlayStation 5 i Xbox Scarlett nie miałyby ray tracingu, gdyby nie Nvidia

Obie konsole nowej generacji będą obsługiwać technologię śledzenia promieni. Szef Nvidii uważa, że to zasługa jego firmy. Czy to czcze przechwałki? Przecież PS5 i nowy Xbox będą miały podzespoły AMD, a nie Nvidii.

PlayStation 5 i Xbox Scarlett nie miałyby ray tracingu, gdyby nie NvidiaŹródło: WP.PL, fot: Piotr Urbaniak
d14rtzk
d14rtzk

Poza tym technologia RTX sygnowana przez Nvidię jest jej własnym sposobem na wykorzystanie ray tracingu, i to zamkniętym. Nie znajdzie się w układach AMD. Jednak Jensen Huang z Nvidii podchodzi do sprawy w nieco inny sposób. Według niego sama technologia śledzenia promieni to przyszłość i karty graficzne z linii RTX były świetnym posunięciem.

PS5 i Xbox Scarlett zainspirowane Nvidią

Dodaje też, że projektanci nowego PlayStation 5 i Xboxa Scarlett musieli przemyśleć swoje działania i dodać ray tracing. W takim razie rozwój tej technologii na gruncie nowych konsol byłby zasługą Nvidii, która zainspirowała cały rynek twórców gier i sprzętu. Firma inwestuje, aby nowe tytuły na PC pokazywały się z technologią RTX, ale i konkurencja chciałaby mieć coś podobnego.

Jeśli pod koniec 2020 roku PlayStation 5 i Xbox Scarlett otrzymają obsługę śledzenia promieni, to najpewniej w podobnym czasie dostaniemy też karty graficzne z obozu AMD, które miałyby dedykowane jednostki do obliczeń ray tracingu. W końcu i PS5 i nowy Xbox bazują na AMD, więc firma zapewne wykorzysta technologie również w grafikach dla PC.

d14rtzk
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d14rtzk
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj