Trwa ładowanie...

Ostatni taki finał Ligi Mistrzów. Ważna zmiana dla kibiców piłkarskich gier

Twórcy gry "Pro Evolution Soccer" tracą licencję na Ligę Mistrzów. To oznacza, że prestiżowe klubowe rozgrywki może przejąć największy rywal - seria "FIFA".

Ostatni taki finał Ligi Mistrzów. Ważna zmiana dla kibiców piłkarskich gierŹródło: East News
d329hvq
d329hvq

Licencja Konami na Ligę Mistrzów, obowiązująca przez 10 lat, wygasa w dniu najbliższego finału rozgrywek - 26 maja. Oznacza to, że w najnowszej odsłonie, "Pro Evolution Soccer 2019", tych prestiżowych klubowych zawodów już zabraknie. To cios dla fanów serii, a przy tym dobra wiadomość dla osób, które wolą cykl "FIFA". Niewykluczone, że licencja wpadnie w ręce właśnie EA Sports.

Z perspektywy fana piłki nożnej to może być dobra wiadomość. Uwielbiam "PES-a" i uważam, że ostatnia część to najlepsza symulacja piłki nożnej, ale… Konami zmarnowało licencję na Ligę Mistrzów. Owszem, była otoczka, był hymn przed meczem, jednak zabrakło najważniejszego - oryginalnych klubów występujących w rozgrywkach.

Wystarczy powiedzieć, że w "Pro Evolution Soccer 2018" nie ma obecnego półfinalisty - Bayernu Monachium. Konami po prostu nie ma licencji na Bundesligę, więc podpisuje umowy z wybranymi klubami. W tym roku padło m.in. na Borussię Dortmund. O ile BVB ma pełny skład i wiernie odzworowany stadion, tak ekipy Roberta Lewandowskiego domyślnie nie ma. Pojawia się tylko dzięki fanom - trzeba ściągnąc z internetu pliki i samodzielnie wgrać je do gry. Nie jest to wielki problem, ale nie każdemu musi chcieć się bawić w wyszukiwanie paczek i instalowanie ich na dysku komputera czy konsoli.

d329hvq

Ba, w nowym "PES-ie" Real Madryt nie ma licencjonowanych strojów, podobnie jak Juventus. Odbiera to przyjemność z gry w Lidze Mistrzów. Co z tego, że słyszymy hymn, a na bandach widzimy logo rozgrywek, skoro Cristiano Ronaldo gra w białej koszulce jak dzieci na WF-ie, a rywalem nigdy nie będzie Bayern Monachium, Celtic czy parę innych europejskich drużyn, bo ich po prostu w grze nie ma?

Za to "FIFA" od zawsze nie żałuje pieniędzy na licencje. W tekście porównującym najnowsze edycje pisałem:

" ma mnóstwo licencji i świetnie robi z nich użytek. Oprawa meczowa w Premier League przypomina telewizyjną relację. Każda drużyna ma swój własny obiekt, a kibice śpiewają charakterystyczne dla nich przyśpiewki. W Bundeslidze czy lidze hiszpańskiej ze stadionami jest gorzej, ale i tak pod względem realizacji można odnieść wrażenie, że to transmisja z telewizji (banery, loga powtórek i tym podobne szczegóły). Lig jest tak dużo, że każdy kibic na świecie poczuje się dopieszczony. Oprócz topowych rozgrywek angielskich, hiszpańskich czy włoskich mamy np. 3 Bundesligę czy naszą rodzimą Ekstraklasę. Jest nawet piłka kobieca!".

Liga Mistrzów w "FIFA 19", o ile EA Sports rzeczywiście wykupi licencję, na pewno byłaby wypieszczona. Nie zdarzyłaby się sytuacja, że brakuje drużyn, więc trzeba grać ze zmyślonymi przez twórców rywalami. Z punktu widzenia kibica byłaby to naprawdę dobra zmiana.

Z punktu widzenia gracza - mniej istotna. Fani symulacji i tak wybiorą "Pro Evolution Soccer", bo to po prostu trudniejsza, bardziej wymagająca i realistyczna gra. O ile twórcy nie obniżą formy, w "PES-ie" może nie być ani jednej prawdziwej drużyny, a i tak będzie gralo się dobrze.

d329hvq

Jest jednak jeszcze jeden możliwy scenariusz, który oznaczałby, że wszyscy grający wyszliby źle na zmianie. A nawet dwa. Pierwszy - EA Sports nie kupuje licencji i nikt nie ma Ligi Mistrzów w swojej grze. Drugi: EA Sports dokonuje transakcji, ale Liga Mistrzów wychodzi jako dodatek do podstawowej "FIFY", za który trzeba zapłacić. Zdarzały się już specjalne odsłony - wcześniej właśnie związane z Ligą Mistrzów, później z Mistrzostwami Świata czy Europy - które nie były "wbudowane" w gry, tylko pojawiały się na rynku osobno.

d329hvq
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d329hvq
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj