Lokacje z Half-Life: Alyx VR dostępne publicznie. Przejdź się po City 17 i laboratorium Russela
Valve wypuściło coś znacznie lepszego niż kolejny trailer nadchodzącej pobocznej odsłony Half-Life. Sami możemy wejść na chwilę do świata Gordona Freemana, czy w tym wypadu bardziej jego towarzyszki Alyx. O ile mamy zestaw VR.
Mając np. HTC Vive Cosmos czy Valve Index możemy włączyć środowisko pokoju Steam VR Home. To nasze menu wirtualnej rzeczywistości na Steam. Valve dawno temu wprowadziło możliwość podmiany wystroju naszego pokoju. Poza domyślnym możemy np. pobrać i włączyć domek pośrodku oceanu czy bazę antarktyczną.
Od teraz wchodzi w grę również przejście się po ulicy i budynku z City 17 lub laboratorium Russela. Lokacje te będą dostępne w nadchodzącym Half-Life: Alyx. To dość podstawowe przeniesienie map, więc nie ma tak dużo elementów interaktywnych. W finalnej grze otoczenie będzie dużo bardziej dopracowane.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Nowe pokoje jednak nie dla każdego posiadacza VR
Co prawda nie mam gogli VR do komputera, ale smartfon z mobilnym headsetem i aplikacja, która pozwala podpiąć go i udawać HTC Vive powinna załatwić sprawę. Przekonałem się, że tak nie jest. Problem pojawia się też u innych użytkowników zestawów VR, ale to nie błąd technicznyc. Bawić się w otoczeniu lokacji z Half-Life: Alyx możemy tylko posiadając gogle Valve Index, albo jeśli wejdziemy do wieloosobowego pokoju, którego założyciel ma Valve Index.
Jeśli ktoś ze znajomych ma wspominane gogle twórców platformy Steam, a najlepiej my sami - to nie ma problemu. Właściciele innych zestawów wirtualnej rzeczywistości muszą obejść się smakiem, albo poszukać osób chcących podzielić się doświadczeniem wśród publicznych pokoi wieloosobowych, ale mi osobiście nie udało się do żadnego podłączyć.