Kolejny cel Facebooka: teraz chce zaangażować się w... gry
Facebook chce stworzyć platformę dla gier. Oczywiście, nie może zrobić tego sam, dlatego podpisał porozumienie z firmą Unity Technologies (producentem silnika do gier Unity). W ramach tej współpracy ma powstać desktopowa platforma do gier. Gra (nomen omen) jest warta świeczki, bo każdego miesiąca 650 milionów osób angażuje się w proste rozgrywki na Facebooku.
Pamiętacie jak jeszcze kilka lat temu nie sposób było po prostu szybko "sprawdzić co dzieje się na Facebooku" bez dowiedzenia się, ile wirtualnych warzyw wyhodowali nasi znajomi w grze FarmVille? To był jeden z największych hitów firmy Zynga. A zauważyliście, że powiadomień z gier jest teraz na Facebooku jakby mniej? Wynika to z dwóch rzeczy:
- Facebook zmienił sposób wyświetlania treści w strumieniu wiadomości
- gry przeglądarkowe bardzo straciły na popularności. Nie przestaliśmy jednak grać, po prostu zaczęliśmy więcej grać na smartfonach.
Ale nawet te gry, które wciąż pozostały na Facebooku cieszą się popularnością - każdego miesiąca gra tam 650 milionów osób. A teraz największy serwis społecznościowy świata razem z Unity Technologies chce stworzyć specjalną platformę dla gier na komputery. W oficjalnym oświadczeniu obu firm czytamy: _ - Unity Technologies (...) i Facebook zawiązały współpracę, której celem jest powiększenie zestawu narzędzi i usług rozwijania gier. Jednocześnie deweloperzy Unity zyskają nowe kanały dotarcia i angażowania milionów graczy na Facebooku. _
Oświadczenie jest dość enigmatyczne, firmy nie zdradzają więcej informacji. A, jak zauważa Business Insider, Facebook chce być wiodącą platformą do grania pod trzema względami: rozwoju, sprzedaży i grania - "Firma chce, żeby to na jej platformie powstały kolejne gry typu Pokemon GO albo League of Legends".
_ Joanna Sosnowska _