GreedFall. Gameplay nadchodzącej gry, która może wypełnić lukę po Wiedźminie czy Dragon Age
Przerwa w znanych markach wielkich serii RPG to niemiła wiadomość dla fanów, ale zawsze mamy jakąś odskocznię. Jedną z nich może być nadchodzący GreedFall od studia Spiders, który właśnie otrzymał nowy gameplay.
Całkiem ciekawie prezentuje się uniwersum gry. GreedFall to nie jakieś całkiem oderwane od rzeczywistości fantasy jak np. Śródziemie (tak, wiemy że zostało stworzone przy luźnej inspiracji Europą, ale mimo wszystko to nie podrasowana Europa fantasy, a coś zupełnie autorskiego). W tytule, który ma być wydany przez Focus Home Interactive, świat stylizowany jest mocno na alternatywną wizję Ameryki z XVII stulecia.
GreedFall. Niby jak XVII wiek, ale fantasy
Produkcja porusza całkiem bliskie nam tematy, które jeszcze nie były tak widoczne właśnie w okolicach XVII wieku. Kto wtedy mówił głośno o ekologii i problemie przeludnienia? Osią wydarzeń GreedFall jest uratowanie świata, który jest zanieczyszczony, wyniszczany przez chorobę i boryka się ze zbyt dużym społeczeństwem. Jednak jest pewna wyspa, gdzie tubylcy żyją zgodnie z naturą i nie straszne są im troski reszty bardziej cywilizowanego świata.
Osadnicy z zewnątrz coraz bardziej panoszą się na wyspiewyspie i musimy wybierać opcje działań aby przypodobać się bardziej tubylcom lub kolonizatorom. Mając stylizację na XVII wiek, gdzie tu niesamowitość czy nawiązanie do Wiedźmina? W GreedFall chociażby będziemy mierzyli się z potężnymi nadprzyrodzonymi potworami. To m.in. one reprezentują moc natury wyspy i magię.
Pokaz mechanik gry
Co pokazuje nam nowy zapis wideo z rozgrywki? Wiele mechanik gry jak chociażby dostosowywanie wyglądu i ekwipunku postaci, dialogi, kwestię konieczności rozstawiania obozów dla wielu aktywności (nie można medytować w każdym miejscu jak w wiedźminie).
Twórcy pokazują nam też całkiem pokaźne drzewko rozwoju postaci. A przede wszystkim walkę, w tym sytuację, gdzie używamy broni do walki w zwarciu, palnej i magii podczas potyczki z przypominającym wiedźmińskie potwory strażnikiem. Korzystamy też z pomocy naszej drużyny co jest bliższe chociażby serii BioWare.
Nacieszymy się malowniczymi widokami na wyspie Teer Fradee, która obfituje w piękne tereny na łonie natury, ale też miasta czy mniejsze skupiska ludzkie. W świat GreedFall zagłębimy się już w przyszłym miesiącu. Gra na PC, Xboxie One i PS4 ma się ukazać już 10 września, to mniej niż 2 tygodnie do premiery.