Trwa ładowanie...

Intel Extreme Masters 2017 w Katowicach - 170 tyś. osób na widowni i 4,5 mln widzów transmisji, czyli prawdziwy sukces

Intel Extreme Masters, najbardziej zasłużony i najdłużej funkcjonujący globalny cykl profesjonalnych turniejów zwieńczył swój jedenasty sezon finałowym wydarzeniem w Katowicach. Najlepsi zawodnicy z całego świata, w tym mistrzowie Intel Extreme Masters Oakland 2016 i Intel Extreme Masters Gyeonggi 2016, rywalizowali w trzech grach na PC: Counter-Strike: Global Offensive, League of Legends i StarCraft II o pulę nagród wynoszącą 650 000 dolarów. Coraz szersze grono globalnych partnerów emitujących rozgrywki z IEM online i w tradycyjnej telewizji pozwoliło kolejny raz w istotny sposób zwiększyć zasięg i liczbę odbiorców turnieju organizowanego przez ESL oraz pokazać widowisko e-sportowe przy wykorzystaniu najnowszych zdobyczy technologii.

Intel Extreme Masters 2017 w Katowicach - 170 tyś. osób na widowni i 4,5 mln widzów transmisji, czyli prawdziwy sukcesŹródło: WP.PL
d1tqa68
d1tqa68

– Trudno uwierzyć, że IEM wracając do Katowic już piąty rok z rzędu kolejny raz urósł i robił jeszcze większe wrażenie – przyznał Michał Blicharz, Vice President ds. Pro Gamingu w ESL. – Z dumą i pokorą co roku wracamy do niesamowitej polskiej publiczności, dzieląc się z nią – jak i fanami śledzącymi rozgrywki online – tym, co najlepsze.

– Intel Extreme Masters przerósł wszystkie nasze oczekiwania, bijąc rekord odwiedzających i oglądających – powiedział Frank Soqui, General Manager Virtual Reality i Gaming Group w firmie Intel. – Gołym okiem było widać pasję gamingowej społeczności do e-sportu. Intel z dumą dostarcza kolejne niezapomniane momenty fanom na całym świecie, niezależnie od tego czy chodzi o rozgrywki IEM, coraz więcej materiałów w technologii VR, czy dawanie jeszcze większych możliwości graczom poprzez produkowanie jeszcze lepszych procesorów Intel i rozwijanie technologii.

Znaczący wzrost w istotnych statystykach

Przez dwa weekendy imprezę odwiedziło 173 000 fanów, a w sieci rozgrywki oglądało 46 000 000 osób. W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 35%. Intel Extreme Masters World Championship Katowice 2017 było transmitowane przez 70 partnerów w 19 różnych językach. Transmisje na żywo, filmy z najciekawszymi akcjami i dodatkowe materiały na Twitterze i Facebooku dotarły do 55 milionów fanów, bijąc ubiegłoroczny rekord.

Rosnąca popularność transmisji VR

Współpraca SLIVER.tv i WonderWorld VR z Intel i ESL pozwoliła fanom z całego świata śledzić wydarzenia z perspektywy pierwszej osoby dzięki technologii VR. Oglądający mogli zobaczyć zarówno to, co działo się w arenie, jak i w grze. Transmisję VR w najlepszym momencie oglądało o 200% użytkowników więcej niż stream z Intel Extreme Masters Oakland w technologii VR. Widownia VR liczyła 340 000 unikalnych użytkowników.

d1tqa68

IEM Expo

Na IEM Expo odbyły się cztery dodatkowe turnieje. W Intel Challenge Katowice 2017 rywalizowały najlepsze kobiece drużyny CS:GO. Czołowe zespoły Heroes of the Storm z Europy i Ameryki Północnej walczyły o mistrzostwo Western Clash. Z kolei zespoły CROSSFIRE grały w turnieju CROSSFIRE IEM Expo Invitational. Rozegrano także decydujące mecze Pucharu Polski Cybersport w CS:GO i League of Legends.

W katowickim Spodku odwiedzający mogli przekonać się jak technologia Intela wpływa na rozwój gamingu. Na IEM Expo prezentowane były najwydajniejsze komputery gamingowe z procesorami Intel Core 7. generacji, a publiczność toczyła pojedynki w wirtualnym środowisku podczas Intel VR Games Festiwal. Można było również obejrzeć i przetestować Project Alloy firmy Intel oraz zobaczyć transmisję z IEM Katowice przygotowaną przez SLIVER.tv.

Przez dwa weekendy wyłoniono nowych mistrzów:

• League of Legends: po mistrzowski tytuł sięgnęli zawodnicy Flash Wolves, którzy w wielkim finale pokonali G2 Esports.
• Counter-Strike: Global Offensive: po zaciętym boju Astralis wygrało z FaZe Clan, zajmując tym samym pierwsze miejsce.

ESL
Źródło: ESL
d1tqa68
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1tqa68
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj