Zdobywca Oscara ma pasję, o której nie wszyscy wiedzą
Największym zwycięzcą 90. gali rozdania Oscarów okazał się "Kształt wody". Film Guillermo Del Toro został nagrodzony w większości najważniejszych kategorii. Nie wszyscy jednak wiedzą, że reżyser chce podbić nie tylko kino.
“Kształt wody” zdobył statuetkę w kategoriach: najlepszy film, scenografia i reżyseria oraz muzyka. Guillermo Del Toro był więc królem oscarowej nocy. Jest jednak branża, w której na razie nie idzie mu zbyt dobrze - to gry.
“W kwietniu 2015 roku Konami skasowało niezwykle ciekawie zapowiadający się projekt "Silent Hills", tworzony wspólnie przez Del Toro i Hideo Kojimę. W sierpniu 2016 wystartowały zdjęcia do "Shape of Water", który właśnie zdobył statuetkę. Czy gdyby prace nad grą trwały dalej, film zostałaby zrealizowany w oknie, które zagwarantowało statuetki?” - zastanawia się na swoim blogu Marcin Kosman, były marketing menadżer CDP, dawniej dziennikarz growy.
Trwa ładowanie wpisu: facebook
Rozstanie z Konami było burzliwe, a reżyser skomentował je w wulgarny sposób na Twitterze. Decyzję japońskiego wydawcy uznał za najbardziej kretyńską rzecz, jaką widział w życiu.
Trudno się Del Toro dziwić, bo było to jego kolejne podejście do stworzenia gry. I kolejne nieudane. Wcześniej nagrodzony Oscarem twórca pracował wraz z wydawcą THQ nad “inSane”. Projekt miał być niezwykle ambitny i oferować niespotykane dotąd w branży gier przeżycia. Co dokładnie? Tego nie wiemy, bo THQ zbankrutowało, a “inSane” zostało skasowane.
Del Toro się jednak nie poddaje i obecnie w jakiś sposób współpracuje ze wspomnianym przez Marcina Kosmana Hideo Kojimą nad grą “Death Stranding”. Reżyser pojawił się nawet w jednym ze zwiastunów:
Wspólna praca japońskiego twórcy Hideo Kojimy z filmowym reżyserem nie powinna dziwić. Kojima to nie tylko autor legendarnej growej serii “Metal Gear Solid”, ale też wielki fan kina. Hideo Kojima w mediach społecznościowych wielokrotnie oceniał filmy, znany też jest z zamiłowania do dzieł Andrzeja Wajdy. Filmy polskiego reżysera miały być jedną z wielu inspiracji przy tworzeniu gier.
- "Kanał" to jeden z filmów, które zainspirowały mnie do stworzenia "Metal Gear" - pisał Kojima na Twitterze. Związek filmów i gier jest więc mocniejszy niż może się wydawać.