Trwa ładowanie...
gry
Grzegorz Burtan
01-12-2017 16:31

"Wąż" ma już 20 lat. Rocznica kultowego tytułu

To była jedna z pierwszych gier mobilnych, która zawładnęła wyobraźnią dużych i małych. Mowa oczywiście o kultowym "Snake’u" – prymitywnie wręcz prostej grze, które zabierała wielu całe dni i wieczory z ich życiorysu.

"Wąż" ma już 20 lat. Rocznica kultowego tytułuŹródło: Youtube.com
d4cfzhs
d4cfzhs

O rocznicy poinformował Mikko Hypponen, szef działu ryzyka firmy F-Secure.

Twórcą najbardziej znanej wersji tej gry był inżynier pracujący dla Nokii, Taneli Armanto. Pierwsza gra, która przypominała kultowego "Węża" pojawiła się na rynku jeszcze w drugiej połowie lat 70. Jednak to wizja Armanto, który zaprojektował własną wersję gry na telefon Nokia 6110, zyskała uznanie i status kultowej. Ba, według wyliczeń samej firmy, w 2005 roku było blisko 350 milionów urządzeń na świecie z zainstalowaną grą.

- Kiedy tworzyliśmy "Snake’a" w 1997 roku, chcieliśmy dać użytkownikom rozrywkę. Nie sądziliśmy jednak, że stanie się klasykiem wśród gier mobilnych – wspomina Armanto. – To udowodniło ludziom, że możesz stworzyć świetną grę na telefon. W trakcie produkcji, szczególną uwagę zwróciliśmy na możliwości portu podczerwieni w Nokii 6110 – pierwszego takiego na rynku. Pozwalał on rywalizację dwóch graczy podczas grania w nasz tytuł – dodaje twórca.

Cóż, inżynierowi z Nokii na pewno udało się zapisać złotymi zgłoskami w historii cyfrowej rozgrywki. W końcu do dzisiaj powstała nieskończona liczba klonów i podróbek. Ale prawdziwy "Wąż" jest tylko jeden.

d4cfzhs
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d4cfzhs
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj