"Wąż" ma już 20 lat. Rocznica kultowego tytułu
To była jedna z pierwszych gier mobilnych, która zawładnęła wyobraźnią dużych i małych. Mowa oczywiście o kultowym "Snake’u" – prymitywnie wręcz prostej grze, które zabierała wielu całe dni i wieczory z ich życiorysu.
O rocznicy poinformował Mikko Hypponen, szef działu ryzyka firmy F-Secure.
Trwa ładowanie wpisu: twitter
Twórcą najbardziej znanej wersji tej gry był inżynier pracujący dla Nokii, Taneli Armanto. Pierwsza gra, która przypominała kultowego "Węża" pojawiła się na rynku jeszcze w drugiej połowie lat 70. Jednak to wizja Armanto, który zaprojektował własną wersję gry na telefon Nokia 6110, zyskała uznanie i status kultowej. Ba, według wyliczeń samej firmy, w 2005 roku było blisko 350 milionów urządzeń na świecie z zainstalowaną grą.
- Kiedy tworzyliśmy "Snake’a" w 1997 roku, chcieliśmy dać użytkownikom rozrywkę. Nie sądziliśmy jednak, że stanie się klasykiem wśród gier mobilnych – wspomina Armanto. – To udowodniło ludziom, że możesz stworzyć świetną grę na telefon. W trakcie produkcji, szczególną uwagę zwróciliśmy na możliwości portu podczerwieni w Nokii 6110 – pierwszego takiego na rynku. Pozwalał on rywalizację dwóch graczy podczas grania w nasz tytuł – dodaje twórca.
Cóż, inżynierowi z Nokii na pewno udało się zapisać złotymi zgłoskami w historii cyfrowej rozgrywki. W końcu do dzisiaj powstała nieskończona liczba klonów i podróbek. Ale prawdziwy "Wąż" jest tylko jeden.