Ultimate Fishing Simulator 2. Kolejna polska gra zmierza na PlayStation 5 i Xbox Series X
"Mój stary to fanatyk wędkarstwa. Pół mieszkania zawalone pudełkami polskich symulatorów" - tak mogłaby się zaczynać uwspółcześniona wersja kultowej pasty. Kolejną wędkarską produkcją będzie "Ultimate Fishing Simulator 2".
W II połowie br. symulator zadebiutuje w Steam Early Access, a na 2021 r. zaplanowano wydanie "Ultimate Fishing Simulator 2" na Nintendo Switch, PlayStation 4 i 5 oraz Xbox One i Xbox Series X.
Mamy więc kolejną polską grę, która została zapowiedziana na konsole nowej generacji. Ciekawe, czy na Xboksie "Ultimate Fishing Simulator 2" będzie wydany tak, jak "Cyberpunk 2077" - czyli że posiadanie wersji na Xboksa One pozwoli nam zagrać również na Xbox Series X bez drugiego zakupu.
- Gra wędkarska, którą wydaliśmy niemal dwa lata temu, spotkała się z bardzo ciepłym przyjęciem ze strony graczy. W Ultimate Fishing Simulator 2 zamierzamy zapewnić zabawę na jeszcze wyższym poziomie. Przygotowujemy wiele ulepszeń oraz sporo całkiem nowych elementów. To w dużej części rzeczy, na które uwagę zwracała społeczność zebrana wokół naszej gry, za co serdecznie dziękujemy. Finalnie Ultimate Fishing Simulator 2 wyznaczy nowe standardy w kategorii gier wędkarskich – mówi CEO Ultimate Games S.A., Mateusz Zawadzki.
Zobacz też: Wielkie wichury. Czy staną się naszą codziennością?
Wśród zapowiadanych nowości znajdziemy znacznie lepszą grafikę, widok trzecioosobowy (spokojnie, będzie opcjonalny), a także nowe systemy dynamicznej wody i SI ryb. Pojawi się również możliwość wędkowania w różnych porach roku na danym łowisku.
Planujemy wprowadzenie systemu bytowania ryb, opartego m.in. na porach dnia. Dzięki temu ryby będą przemieszczały się po całym łowisku, ale z uwzględnieniem pewnych wartości. Przykładowo, ryba w porze żerowania będzie przemieszczała się z punktu X do Y, a w porze odpoczynku będzie szukała schronienia i przemieści się z punktu Y do Z. Szykujemy też m.in. przypisanie poszczególnych gatunków ryb do rożnych części łowiska, aby jak najbardziej odwzorować rzeczywistość. Dzięki temu drapieżniki mogłyby bytować w miejscach, gdzie jest obecna gęsta roślinność, a np. karp trzymałby się miejsc przy piaszczystym dnie czy kryjówek z konarów drzew. Rafał Jelonek, COO Ultimate Games S.A.
Brzmi skomplikowanie, ale twórcy zapowiadają, że "Ultimate Fishing Simulator 2" będzie również grą dla tych, którzy wędkę widzieli co najwyżej w sklepie. Autorzy chcą wprowadzić uproszczony tryb, pozwalający bawić się osobom niemającym nic wspólnego z wędkarstwem.
Wirtualne łowienie ryb ma coraz większą rzeszę fanów. Wykorzystują to również producenci - wędkarskie gry znajdziemy m.in. w portfolio Ten Square Games.