Sony zaskoczone dobrą sprzedażą PlayStation VR
PlayStation VR niedługo po premierze wyprzedziło konkurencję. Od tamtej pory nikomu nie udało się mu odebrać pozycji lidera. Gogle Sony po czterech miesiącach na rynku, prawie wypełniło założenia sprzedażowe na pół roku. Najbardziej zaskoczone tym faktem wydaje się Sony.
Wygląda na to, że Sony nie do końca wierzyło w sukces PlayStation VR i niedoszacowało zainteresowania graczy. Z pewnością zaważyły na tym marne osiągnięcia konkurencyjnych osiągnięć, jak również przeszłość w postaci klapy - PlayStation Move, które jest w zasadzie martwe, a na drugie życie zapracowuje mu właśnie PS VR.
W wywiadzie udzielonym New York Times, szef Sony Interactive Entertainment Andrew House ujawnił, że do dnia 19 lutego 2017 roku firmie udało się sprzedać około 915 000 egzemplarzy zestawów VR. Plan to milion sztuk w ciągu pół roku, czyli do połowy kwietnia. House potwierdził, że w niektórych regionach świata, zestawy VR są towarem deficytowym i przy okazji każdej dostawy, pod sklepami ustawiają się kolejki. Tak jest na przykład w Japonii, gdzie na punkcie PlayStation VR zapanował istny szał. Z wywiadu dowiadujemy się także, że Sony jest z tego faktu bardzo dumne, ale i zaskoczone. Jak podkreślił przedstawiciel Sony, dane dotyczą faktycznie zakupionych urządzeń, a nie dostaw do sklepów.
Ani Oculus ani HTC nie publikują oficjalnych danych na temat sprzedaży swoich urządzeń VR. Wszystko co wiemy to szacunki firmy badającej rynek - SuperData Research. Z jej wyliczeń wynika, że do końca 2016 roku sprzedano 243 000 egzemplarzy Oculusa i 420 000 sztuk HTC Vive. Biorąc pod uwagę fakt, że oba urządzenia są w sprzedaży znacznie dłużej, przewaga Sony jest bardzo widoczna.
Źródło: NY Times