Project Scorpio z lepszą grafiką także na telewizorach Full HD
Do oficjalnej prezentacji Project Scorpio pozostały jeszcze 3 miesiące, ale konsola pojawiła się już nawet na stronie sklepu Microsoftu, gdzie możemy zostawić nasz e-mail i jak tylko ta stanie się dostępna, zostaniemy o tym poinformowani. Jak na razie gigant z Redmond nie zdradził zbyt wielu szczegółów na temat sprzętu i wiemy jedynie, że ten oferować ma moc obliczeniową na poziomie 6 teraflopsów, będzie obsługiwać rozdzielczość 4K, technologię HDR i mieszaną rzeczywistość (wsparcie nastąpić ma w 2018 roku).
Jeśli jednak zastanawialiście się, czy jest sens kupowania nowego Xboxa, jeśli nie posiadacie telewizora 4K, to najnowsze doniesienia portalu Windows Central sugerują, że warto to rozważyć. Co prawda najlepsze rezultaty uzyskamy dopiero po przesiadce na wyświetlacz Ultra HD, ale wygląda na to, że grafika ulegnie poprawie także przy ekranach 1080p, a to za sprawą technologii supersamplingu.
Oczywiście tyczy się to tylko gier wspierających prawdziwe 4K, natomiast Scorpio wspierać będzie także wszystkie tytuły z Xboxa One, w tym te w ramach wstecznej kompatybilności z Xboxem 360, co oznacza, że większość produkcji nie zapewni obsługi 4K i skazani będziemy w tym przypadku na ich natywną rozdzielczość.
Tu jednak odnotować mamy stabilniejszy framerate, przekładający się na mniejszą ilość spadków kl./s. Poza tym, gry korzystające z dynamicznego skalowania rozdzielczości częściej uzyskiwać mają jej najwyższą wartość.
Przypominamy, że konferencja Microsoftu w ramach E3, na której ujawniony ma zostać Scorpio, zaplanowana została na 11 czerwca.