Trwa ładowanie...

Polska Ekstraklasa chce zarabiać na e-sporcie

Polska Ekstraklasa zwróciła swoją uwagę na e-sport, jako potencjalne źródło niezłych dochodów. Okazuje się, że trwają przymiarki do organizacji wirtualnych rozgrywek. Cel jest prosty: przyciągnąć kibiców i oczywiście reklamodawców, będących źródłem pieniędzy.

Polska Ekstraklasa chce zarabiać na e-sporcieŹródło: EA
dgwn6l3
dgwn6l3

Zainteresowanie Ekstraklasy nie dziwi, kiedy spojrzymy na liczby, a te nie kłamią. E-sport się opłaca, są w niego zaangażowane duże pieniądze, a młode pokolenie Polaków chętnie się mu przygląda i w nim uczestniczy. W gry piłkarskie z cyklu „FIFA” gra w Polsce około 1 mln osób. Coraz większą popularność zdobywa także e-sport. Można było się o tym przekonać w ostatnich tygodniach w Katowicach, gdzie był rozgrywany prestiżowy turniej e-sportowy Intel Extreme Masters 2017. Na żywo zawody obejrzało ponad 100 tys. widzów. To wynik, którym mogą się pochwalić tylko nieliczne zawody sportowe w Polsce.

- Chcemy stworzyć w Polsce piłkarskie rozgrywki e-sportowe, w których będą rywalizowali przedstawiciele Ekstraklasy - deklaruje Michał Siara, który w spółce Ekstraklasa odpowiada za rozwój e-sportu. - Rozgrywki mogą wystartować już w drugiej połowie roku. Preludium był zorganizowany w połowie lutego turniej Ekstraklasa Cup, w którym wzięło udział 16 dwuosobowych zespołów w składzie: piłkarz i kibic. Zawody wygrali Bartłomiej Smuczyński i Robert Liszka z drużyny Bruk-Bet Termalica.

Pilotażowe rozgrywki organizowane były we współpracy z EA Polska. Ta właśnie firma jest wydawcą gry „FIFA”. Mimo że impreza miała testowy charakter, to już pojawili się pierwsi sponsorzy, gotowi zainwestować w e-piłkarstwo.

Jak mówi Michał Siara, jest to szansa pozyskania całkowicie nowych sponsorów, którzy nigdy nie mieli zamiaru wchodzenia na stadiony piłkarskie, ale w e-sportowych zmaganiach upatrują dobre miejsce do promocji swojej działalności. To przede wszystkim pomysł na współpracę z firmami z branży finansowej czy technologicznej, ale chętnych z wielu branż ponoć nie brakuje.

Dla Ekstraklasy jest to także sposób na walkę o kibiców z młodego, zorientowanego na nowoczesne technologie pokolenia. Jest świadomość, że to często jedyna szansa na przyciągnięcie ich do kibicowania zarówno polskim, jak i europejskim klubom.

dgwn6l3
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dgwn6l3
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj