Polacy królami promocji. Na to hasło biegniemy do sklepów
- Polacy może nie zawsze wiedzą, co się kryje pod nazwami Black Friday czy Cyber Monday, które przyjmujemy ze Stanów Zjednoczonych, ale jeśli chodzi o promocje, to jesteśmy prawie królami. Kiedy w ramach raportu świątecznego Deloitte pytaliśmy, co może skłonić ich do wydania więcej, niż zaplanowali, to promocje są na pierwszym miejscu - mówił w programie "Money. To się liczy" Jan Kisielewski, ekspert Deloitte. Jak wyjaśnił, 55 proc. ankietowanych Polaków decyduje się na przekroczenie budżetu właśnie z powodu promocji.
Panie Janie ja muszę spytać się o … Rozwiń
Transkrypcja:
Panie Janie ja muszę spytać się o jedną rzecz Za miesiąc święta Bożego Narodzenia A dzisiaj mamy Cyber Monday
Polacy Już oszaleli po Black Friday dzisiaj
Jeszcze świętują
Zakupy w internecie
Tak znaczy
Mam wrażenie że Polacy nie zawsze wiedzą co
Się kryje za tymi nazwami które gdzieś
Bezkrytycznie czasami przyjmujemy ze Stanów Zjednoczonych Ale kolejka sprawie były wójt chciałem powiedzieć natomiast
Jeśli chodzi o promocje
To my jesteśmy prawie królami promocji
Uwielbiamy promocje i jak
Szukamy informacji zadajemy pytania w ramach naszego raportu
Deloitte pytamy ludzi też Co skłania ich do wydawania więcej bo
Bo tutaj też jesteśmy
Silnie w tym roku
Potrafimy przekroczyć do nas założony budżet
To promocje są na pierwszym miejscu
55%
Ankietowanych Polaków
Przez nas odpowiedziało że jeśli coś ma ich skłonić do tego że
Żeby kupić więcej przekroczyć budżetu
To jest właśnie promo
Ale jesteśmy tymi królami promocji dlatego że tak świetnie umiem rozpoznać promocje od nie promocji Czy dlatego że się tak nabieramy na nie
To Trudno stwierdzić bo trzeba by głębiej wejść w psychikę Myślę że są i tacy i tacy natomiast
Myślę że jesteśmy bardzo wrażliwi i być może to wynika z naszej też
Przyszłości
Na to żeby nie stracić jakiejś okazji
Nocna hasło wyprzedaż Rozumiem że reagujemy od razu
Gwałtowną
Biegnie się do kasy
Tak tak
Myślę że że to
Tutaj nie ma
Nie ma zmiłuj się jak jest okazja to trzeba ją łapać Szczególnie że na pewno się
Się przyda na pewno Szczególnie w okresie świątecznym ten prezent który kupimy może teraz nawet nie ma większego
Sensuale
Za chwilę może się okazać że będziesz
Tym prezentem dla
Wujka albo cię
No właśnie rozmawiamy dlatego że wy jako dealer przygotowaliście już która to jest
Edycja Polsce po raz dziesiąty świecie to jest 21:00 już edycja raport
Zakupy świąteczne
I przyznam szczerze to co mnie Najbardziej zaskoczyło to to że wysiadam pytacie ona początek o to
Jakie są nastroje społeczne
Panujące przed świętami
Znaczy czy
Czy wydamy więcej czy wydamy mniej
Jak się czujemy
Przed tymi świętami ja
34% z nas uważa obecny
System gospodarki za zadowalające
A średnia lepszy
Wszystkich analizowanych krajów to jest
3% to
Strasznie mnie optymistami jesteś
Tak jesteśmy optymistami to dla nas też było zaskakujące bo tak się mówi że Polacy No marudzą
Dalej natomiast
W tym wypadku Jesteśmy optymistami trochę z mniejszym optymizmem Już patrzymy w przyszłość bo my pytamy o to jak teraz oceniamy 100
Stan J
O to jak będziemy w przyszłości
I ten poziom
Deklarowanego optymizmu na przyszłość troszkę
Spada z tych 3
4 do 3
Jest to 2 natomiast nadal jest dosyć wysoki
To na co trzeba zwrócić
Uwagę to że jednocześnie rośnie Ten procent
Pesymistów
Więc to też nie jest tak że my jesteśmy w
Wszyscy rozwarstwieniu tylko jesteśmy silnie spolaryzowanym rozwarstwieniu
Tato co mnie zastanowiło A co jest do
No nieoczywiste to 28%
Polaków uważa że ich
Finansowa poprawiła się w porównaniu z
Poprzednim rokiem
28% czyli jedna czwarta mniej więcej
Przy tak dużym wzroście wynagrodzeń
Przy malejącym bezrobociu
To moim zdaniem to pokazujesz jednak
Tak tymi pesymistami trochę
To z kolei dodamy ciekawe ciekawe obserwacje z
Z tego raportu
Że to są duże różnice Jeśli spojrzymy na kobiety i mężczyzn
Bo mężczyźni są optymistami
Większym stop
Uważam że ta sytuacja się polepszyła
Hipoteza jest taka że oni przyglądają się też
Właśnie wzrosną zarobków
I jeśli jest większa pensja większy dochód rodziny to
Generalnie dzieje się lepiej
Natomiast wśród kobiet wcale nie jest już tak różowo wśród kobiet
25%
Patrzeć z optymizmem a35
Lekko pesymisty
I tu znowu jest hipoteza taka że kobiety są bardziej świadome jednak
Wzrostu cen
Chociażby i kosztów życia Nie da się ukryć że mimo że się otwieramy z nim są różne trendy kulturowe co się coraz bardziej otwarci
No to nadal
Kobieta
Jesteś najlepiej rozplanować budżet gospodarstwa domowego jest bardziej świadoma bieżących kosztów
Tak wynika z naszych innych sobie
Obserwacje jak
Cyklicznie z ludźmi rozmawiamy też na inne te
No i stąd wychodzi na to że tutaj ten mężczyzna Stał się taki
Hura optymistą bo zarabia więcej
Natomiast kobieta bardziej dzierżawy ziemi widząca więcej rzeczy i rozumieją co więcej procesów
Widzisz że realnie ten dochód wcale nie jest
Znacznie wyższy
To Zresztą potwierdza kolejne pytanie które zadajemy
Czyli jak bardzo uważacie że ty
Pytanie
Czy przekroczy ten tegoroczny budżet który założy liście
No i co znowu mężczyźni są hurra optymistami tak że
Przekroczą przekrocz
I tutaj też Polacy na tle innych krajów europejskich
Wpadam absolutnie
Stołówce
Aż 53% deklaruje że przekroczy o conajmniej 200 zł założony budżet