Pixel Crunch - byliśmy na wręczaniu nagród 8Bit Game Jam
W trakcie trwania targów Pixel Heaven 2019 programiści mogli spróbować swoich sił w Pixel Crunch, podczas którego mieli stworzyć grę na 8-bitowych systemach.
Powstało kilka naprawdę ciekawych tytułów, a trzy z nich zostały wyróżnione w głosowaniu publiczności.
Swoje tytuły zaprezentowały m.in. zespoły:
- BoldPixel
- Team Grawitacja
- Sos Sosowski
- AtariOnline
- Rockgovsky
- Speccy Riders
- Mantis
Wśród maszyn na których tworzone były gry podczas programistycznego 8Bit Game Jamu wykorzystano m.in oryginalny system Atari 800 XL, “podkręconą” wersję ZX-Spectrum, a także Nintendo Entertainment System (polskim graczom zapewne lepiej znane z bazarowych podrobionych wersji jako “Pegasus”).
Pojawiła się także produkcja na nieco bardziej “nowoczesnej” maszynie - Arduboy, która znana jest z łatwości programowania w języku C, lecz mimo wszystko stanowiącej nie lada wyzwanie poprzez swoje ograniczenia mocy obliczeniowej i pojemności pamięci.
Zanim przejdziemy do zwycięzców, chcielibyśmy pokazać wam zdjęcia, na których udało nam się uchwycić co ciekawsze gry, które powstały podczas 8Bit Game Jamu.
O zwycięzcach konkursu zdecydowały głosy publiczności na sali. Prowadzący ze sceny liczyli głosy “w locie” - każda podniesiona ręka z widowni podczas liczenia głosów na dany tytuł zwiększała szansę nominowanych na zwycięstwo. Po ostatecznym liczeniu głosów finałowa trójka prezentowała się następująco:
- Speccy Riders - 51 głosów
- Mantis - 42 głosy
- Sos Sosnowski - 38 głosów
Zwycięzcom gratulujemy, ale musimy przyznać, że wszyscy uczestnicy stworzyli świetne tytuły, w które można by się wciągnąć na dłużej.