Padł rekordowy wynik. Przez koronawirusa branża odnosi sukcesy
Koronawirus, choć ma szereg negatywnych skutków, dla niektórych okazał się zjawiskiem napędzającym biznes. Zyskuje między innymi szeroko rozumiana branża gier – w minionym miesiącu globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów, a to rekordowy wynik.
Jak podaje SuperData, gracze na całym świecie wydali w marcu 2020 roku ponad 10 mld dolarów na elektroniczne wersje gier, co jest najwyższym wynikiem w historii. Nie powinno być to jednocześnie zaskoczeniem – pandemia koronawirusa zmusza do pozostawania w domu, a przez to daje graczom szansę na zaznajomienie się z większą liczbą gier niż zwykle.
Wzrost nie dotyczy tylko gier komputerowych. Również w przypadku konsol zauważono wzrost zysków, w tym przypadku na poziomie 64 procent w stosunku do lutego. Co ciekawe, choć gracze zostali w domach, gdzie mają dostęp do pecetów i konsol, ze statystyk wynika, że nie przestali wydawać pieniędzy na mobilne gry. W tej kategorii także odnotowano wzrost wydatków.
Dla przykładu, Pokémon GO przyniósł w marcu 111 milionów dolarów zysku, a to o 18 proc. więcej w porównaniu do poprzedzającego miesiąca. W czasie pandemii koronawirusa nietypowo wysoką popularnością cieszy się między innymi Dungeon Fighter Online w przypadku pecetów, Animal Crossing: New Horizons na konsolach oraz Honour of Kings w przypadku gier mobilnych.