Trwa ładowanie...

Padł rekordowy wynik. Przez koronawirusa branża odnosi sukcesy

Koronawirus, choć ma szereg negatywnych skutków, dla niektórych okazał się zjawiskiem napędzającym biznes. Zyskuje między innymi szeroko rozumiana branża gier – w minionym miesiącu globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów, a to rekordowy wynik.

Padł rekordowy wynik. Przez koronawirusa branża odnosi sukcesyŹródło: Getty Images, fot: Kevork Djansezian
d1acz30
d1acz30

Jak podaje SuperData, gracze na całym świecie wydali w marcu 2020 roku ponad 10 mld dolarów na elektroniczne wersje gier, co jest najwyższym wynikiem w historii. Nie powinno być to jednocześnie zaskoczeniem – pandemia koronawirusa zmusza do pozostawania w domu, a przez to daje graczom szansę na zaznajomienie się z większą liczbą gier niż zwykle.

SuperData
Źródło: SuperData

Wzrost nie dotyczy tylko gier komputerowych. Również w przypadku konsol zauważono wzrost zysków, w tym przypadku na poziomie 64 procent w stosunku do lutego. Co ciekawe, choć gracze zostali w domach, gdzie mają dostęp do pecetów i konsol, ze statystyk wynika, że nie przestali wydawać pieniędzy na mobilne gry. W tej kategorii także odnotowano wzrost wydatków.

Dla przykładu, Pokémon GO przyniósł w marcu 111 milionów dolarów zysku, a to o 18 proc. więcej w porównaniu do poprzedzającego miesiąca. W czasie pandemii koronawirusa nietypowo wysoką popularnością cieszy się między innymi Dungeon Fighter Online w przypadku pecetów, Animal Crossing: New Horizons na konsolach oraz Honour of Kings w przypadku gier mobilnych.

d1acz30
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1acz30
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj