Trwa ładowanie...
d4600d5

Padł rekordowy wynik. Przez koronawirusa branża odnosi sukcesy

Koronawirus, choć ma szereg negatywnych skutków, dla niektórych okazał się zjawiskiem napędzającym biznes. Zyskuje między innymi szeroko rozumiana branża gier – w minionym miesiącu globalne wydatki na cyfrowe wersje gier komputerowych przekroczyły 10 miliardów dolarów, a to rekordowy wynik.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Koronawirus napędza sprzedaż gier
Koronawirus napędza sprzedaż gier (Getty Images, Fot: Kevork Djansezian)
d4600d5

Jak podaje SuperData, gracze na całym świecie wydali w marcu 2020 roku ponad 10 mld dolarów na elektroniczne wersje gier, co jest najwyższym wynikiem w historii. Nie powinno być to jednocześnie zaskoczeniem – pandemia koronawirusa zmusza do pozostawania w domu, a przez to daje graczom szansę na zaznajomienie się z większą liczbą gier niż zwykle.

SuperData

Wzrost nie dotyczy tylko gier komputerowych. Również w przypadku konsol zauważono wzrost zysków, w tym przypadku na poziomie 64 procent w stosunku do lutego. Co ciekawe, choć gracze zostali w domach, gdzie mają dostęp do pecetów i konsol, ze statystyk wynika, że nie przestali wydawać pieniędzy na mobilne gry. W tej kategorii także odnotowano wzrost wydatków.

Dla przykładu, Pokémon GO przyniósł w marcu 111 milionów dolarów zysku, a to o 18 proc. więcej w porównaniu do poprzedzającego miesiąca. W czasie pandemii koronawirusa nietypowo wysoką popularnością cieszy się między innymi Dungeon Fighter Online w przypadku pecetów, Animal Crossing: New Horizons na konsolach oraz Honour of Kings w przypadku gier mobilnych.

d4600d5

Podziel się opinią

Share

d4600d5

d4600d5