Trwa ładowanie...
d3m4l34

Na początku Blizzarda była... pożyczka od babci.

Firma twórców serii "Diablo", "StarCraft" i "World of Warcraft" jest dziś warta miliardy. Ale w 1991 r. zaczynała bardzo skromnie. Jeden z założycieli musiał się ratować rodzinną pożyczką.
Share
Główna siedziba Blizzard Entertainment
Główna siedziba Blizzard EntertainmentŹródło: Wikimedia Commons CC BY, Fot: Gordon Tarpley
d3m4l34

- Każdy z nas dawał na starcie po 10.000 dolarów. Ja musiałem pożyczyć 15 tys. od swojej babci - wspominał prezes Blizzarda, Mike Morhaime, w czasie nagrywania filmu dla fanów firmy. - Nie mieliśmy jeszcze żadnych gier na koncie, nie mieliśmy w zasadzie nic. To była dla nas szansa na start - kontynuuje Morhaime.

Firma została założona 8 lutego 1991 roku, jeszcze pod nazwą Silicon & Synapse. Ich największym sukcesem była wielbiona do dziś platformowa gra taktyczna "The Lost Vikings". Trzy lata później zmienili nazwę na Blizzard Entertainment - i zaczęli stabilny pochód do grona największych developerów na świecie. W międzyczasie Morhaime zwracał po 100 dolarów miesięcznie, bez procentów. Mówi, że "dziadkowie po prostu zawsze bardzo go wspierali".

Screen z gry "Warcraft 2" https://www.youtube.com/watch?v=khGQlSfNnqw
Screen z gry "Warcraft 2"Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=khGQlSfNnqw

W 1994 r. ukazało się "Warcraft: Orcs & Humans", rok później uwielbiana druga część gry. W 1996 r. do sklepów trafiło pierwsze "Diablo", dwa lata później pierwszy "StarCraft". Gigantyczny sukces wszystkich tytułów na dobre ugruntował pozycję firmy. A potem było tylko lepiej.

d3m4l34

W ciągu kolejnych 10 lat Blizzard zwolnił tempo, skupiając się na dopracowywaniu nowych części - a od 2004 roku na rozwoju "World of Warcraft", jednej z najbardziej znanych gier MMORPG w historii. W ostatnich latach gracze nie mogą narzekać na niedostatek produkcji od firmy. Stale pojawiają się nowe rozszerzenia do "Diablo III", "StarCrafta II" i "WoW-a", a rynek gier sieciowych podbija strzelanka "Overwatch", gra karciana "Hearthstone" oraz MOBA "Heroes of the Storm".

Screen "Heroes of the Storm" Blizzard Entertainment
Screen "Heroes of the Storm"Źródło: Blizzard Entertainment

Dziś Blizzard to jeden z największych graczy na rynku. Od 2007 roku funkcjonuje jako część koncernu Activition Blizzard. W zeszłym roku jej dochód wyniósł bajońskie 6,6 miliarda dolarów - czyli ponad 23,5 milarda złotych.

d3m4l34

Podziel się opinią

Share
d3m4l34
d3m4l34
Więcej tematów