Trwa ładowanie...

Na początku Blizzarda była... pożyczka od babci.

Firma twórców serii "Diablo", "StarCraft" i "World of Warcraft" jest dziś warta miliardy. Ale w 1991 r. zaczynała bardzo skromnie. Jeden z założycieli musiał się ratować rodzinną pożyczką.

Na początku Blizzarda była... pożyczka od babci.Źródło: Wikimedia Commons CC BY, fot: Gordon Tarpley
d33e1pi
d33e1pi

- Każdy z nas dawał na starcie po 10.000 dolarów. Ja musiałem pożyczyć 15 tys. od swojej babci - wspominał prezes Blizzarda, Mike Morhaime, w czasie nagrywania filmu dla fanów firmy. - Nie mieliśmy jeszcze żadnych gier na koncie, nie mieliśmy w zasadzie nic. To była dla nas szansa na start - kontynuuje Morhaime.

Firma została założona 8 lutego 1991 roku, jeszcze pod nazwą Silicon & Synapse. Ich największym sukcesem była wielbiona do dziś platformowa gra taktyczna "The Lost Vikings". Trzy lata później zmienili nazwę na Blizzard Entertainment - i zaczęli stabilny pochód do grona największych developerów na świecie. W międzyczasie Morhaime zwracał po 100 dolarów miesięcznie, bez procentów. Mówi, że "dziadkowie po prostu zawsze bardzo go wspierali".

https://www.youtube.com/watch?v=khGQlSfNnqw
Źródło: https://www.youtube.com/watch?v=khGQlSfNnqw

W 1994 r. ukazało się "Warcraft: Orcs & Humans", rok później uwielbiana druga część gry. W 1996 r. do sklepów trafiło pierwsze "Diablo", dwa lata później pierwszy "StarCraft". Gigantyczny sukces wszystkich tytułów na dobre ugruntował pozycję firmy. A potem było tylko lepiej.

d33e1pi

W ciągu kolejnych 10 lat Blizzard zwolnił tempo, skupiając się na dopracowywaniu nowych części - a od 2004 roku na rozwoju "World of Warcraft", jednej z najbardziej znanych gier MMORPG w historii. W ostatnich latach gracze nie mogą narzekać na niedostatek produkcji od firmy. Stale pojawiają się nowe rozszerzenia do "Diablo III", "StarCrafta II" i "WoW-a", a rynek gier sieciowych podbija strzelanka "Overwatch", gra karciana "Hearthstone" oraz MOBA "Heroes of the Storm".

Blizzard Entertainment
Źródło: Blizzard Entertainment

Dziś Blizzard to jeden z największych graczy na rynku. Od 2007 roku funkcjonuje jako część koncernu Activition Blizzard. W zeszłym roku jej dochód wyniósł bajońskie 6,6 miliarda dolarów - czyli ponad 23,5 milarda złotych.

d33e1pi
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d33e1pi
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj