Karciany Wiedźmin tylko na PC i mobilnie. Gwint na konsole wycofywany
Gwint wywodzący się z minigry w Wiedźminie 3: Dziki Gon na początku wystartował tylko na PC. Później doszły konsole, niedawno iOS, a w planach jest Android. Studio poinformowało, że dotychczasowe wsparcie będzie zawężone.
Na oficjalniej stronie playgwent możemy wyczytać, że CD Projekt RED zaprzestaje dalszego rozwoju wersji Gwinta na Xboxa One i PS4. Wersja PC GOG będzie tą podstawową, a iOS i planowany w najbliższym czasie Android nie są zagrożone, wręcz przeciwnie. Mobilne wydania są ważne dla firmy.
Widać wyniki konsolowe nie były na tyle zachęcające, aby myśleć o utrzymywaniu aż 5 platform w najbliższej przyszłości. A co z poszkodowanymi użytkownikami zagłębiającego się w wiedźmińską karciankę na PS4 i Xboxie One?
Gwint na konsole. Gracze mogą przenieść się na GOG
CD Projekt RED nie będzie rozwijał tych wersji, ale rozgrywka będzie dostępna jeszcze do 9 czerwca. Do tego samego dnia specjalne strona będzie umożliwiała przeniesienie całego postępu z konsolowego Gwinta na GOG. Jest jeden haczyk. Jeśli gramy na GOG i konsoli, to konto nie zostanie scalone. Ba, nawet nie da się podmienić postępu z GOG na ten ze sprzętu Sony lub Microsoftu. Migracja będzie dostępna od 9 grudnia tylko na konta GOG, które mają zerowe postępy w grze.
Dodatkowo gra międzyplatformowa na konsolach zostanie wyłączona w najbliższych dniach, a już od dziś nie można dokonywać zakupów za realne pieniądze. Jedynie za pył meteorytowy. To ważne, bo gracze z PS4 nie mogą go przenieść do GOG. Za to z Xboxa One pył będzie normalnie migrować na platformę PC.
Więcej szczegółów zostanie opublikowanych już 9 grudnia. Całość zagadnienia, która została jak na razie ogłoszona, jest dostępna do przeczytania w newsie na playgwent.