Jak kupuje polski gracz? Woli nie wychodzić z domu
Ile Polacy wydają na gry?
W okresie trzech miesięcy polscy gracze wydali średnio 108 zł na pełne wersje gier i 63 zł w ramach dodatkowych mikrotransakcji. To mężczyźni wydają więcej na gry – w Polsce 20 proc. graczy przeznacza na nie 180 zł lub więcej, a w przypadku kobiet pozwala sobie na to tylko 11 proc.
Badanie PayPal i SuperData pokazuje, w Polsce dominuje różnorodność – kupujemy w aż 25 różnych sklepach. Wygoda (preferowana przez 78 proc. polskich graczy) i szybkość (64 proc.) to główne powody, dla których decydujemy się na wybór danej metody płatności. W przypadku braku dostępności naszego ulubionego sposobu zapłaty, aż 38 proc. z nas twierdzi, że zrezygnowałoby z zakupu. Jednocześnie polscy gracze są wierni preferowanej metodzie płatności – 76 proc. ankietowanych w Polsce używa tego samego sposobu płatności za gry wciągu ostatnich 12 miesięcy. W przypadku globalnych graczy – korzystają oni średnio z 14 indywidualnych platform i prawie 30 różnych sklepów.