Fani Overwatch zebrali 47 milionów złotych na walkę z rakiem piersi
W maju rozpoczęła się akcja charytatywna Blizzard Entertainment, która miała na celu zebranie pieniędzy dla fundacji zajmującej się badaniami raka piersi. Za pomocą nowej różowej skórki bohaterki Mercy twórcom udało się zebrać 12,7 milionów dolarów, czyli 47 milionów złotych.
Kampania wystartowała 9 maja, a sama skórka była dostępna od 21 maja. Organizatorzy chcieli zebrać co najmniej 250 tysięcy dolarów, ale po tym, jak do akcji dołączyły się streamerzy z serwisu Twitch, zyski nieoczekiwanie się zwiększyły.
Skórka Mercy przed rozpoczęciem akcji została wyłączona z obiegu skrzynek w grze i dodana do sklepu Blizzarda. Od tego momentu każdy gracz mógł kupić ją za 15 dolarów. Oprócz tego w sklepie pojawiły się różowe koszulki, których koszt wyniósł 30 dolarów. Dzięki streamerom z Twitcha, udało się zebrać pół miliona dolarów i rozpowszechnić informację o kampanii, wynikiem czego u dało się zebrać 12,7 miliona dolarów.
Jak informują przedstawiciele fundacji, to była największa wpłata przez 25 lat jej istnienia. Pod koniec akcji, Blizzard opublikował krótki filmik z podziękowaniem dla wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu.