Facebook wprowadza grywalne reklamy. Przetestujesz, zanim zagrasz

Facebook przedstawił trzy nowe rozwiązania reklamowe. Pojawią się między innymi grywalne reklamy, dzięki którym już podczas przeglądania feedu, możesz zagrać w grę. W ten sposób reklamy będą bardziej autentyczne i przyciągające uwagę.
Głosuj
Głosuj
Podziel się
Opinie
Teraz sprawdzisz grę, zamiast bezpośrednio klikać w link
Teraz sprawdzisz grę, zamiast bezpośrednio klikać w link (facebook)
WP

Konsumenci często chcą przetestować grę jeszcze przed jej zainstalowaniem. Dlatego właśnie dzisiaj Facebook wprowadza grywalne reklamy, które pozwalają graczom eksperymentować z grą jeszcze przed dokonaniem zakupu.

Oprócz grywalnych reklam, Facebook dodaje optymalizację wskaźnika utrzymania klientów, jak i możliwość ustalenia minimalnej stawki ROAS (zwrotu z nakładów na reklamę), które mają pomóc marketerom gier mobilnych w nawiązaniu kontaktu z najbardziej wartościowymi graczami.

facebook
Podziel się
WP

Grywalne reklamy są ciekawym rozwiązaniem, gdyż plusy z ich korzystania zobaczą jednoczeście konsumenci jak i producenci. Twórcom gier również zależy, aby były instalowane przez dedykowanych graczy, czyli takich, którzey będą skłonni do rozgrywki, a nie tylko instalacji aplikacji.

Twórcy gier, tacy jak Bagelcode i Rovio, zauważają już pozytywne rezultaty użycia nowego formatu. Testowane przez Bagelcode grywalne reklamy, zaowocowały 3,2-krotnym zwiększeniem zwrotu z nakładów na reklamy na Androida i 1,4-krotnym zwiększeniem zwrotu z nakładów na reklamę w systemie iOS. Natomiast Rovio zaobserwował 40-procentowe obniżenie kosztu przypadającego na jednego płacącego użytkownika i 70-procentowy wzrost liczby użytkowników instalujących aplikację i kontynuujących jej używanie 7 dni od momentu instalacji.

facebook
Podziel się
WP

Od teraz grywalne reklamy będą dostępne dla wszystkich reklamodawców, których celem jest zwiększenie współczynnika zainstalowań aplikacji za pośrednictwem Aktualności Facebooka.

Reklamodawcy specjalizujący się w sektorze gier chcą dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych oferowanymi przez nich aplikacjami. Jest to szczególnie ważne dla twórców gier, których model biznesowy zakłada generowanie przychodów właśnie w oparciu o reklamy. Z tego względu, Facebook dąży do optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów we współpracy z wybranymi reklamodawcami aplikacji i zarazem pomaga im dotrzeć do najbardziej zaangażowanych graczy. Optymalizacja wskaźnika utrzymania klientów pozwala marketerom gier mobilnych na kierowanie reklam do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane ich produktami, a także na bardziej efektywną monetyzację oferowanych przez nich aplikacji.

facebook
Podziel się
WP

Twórcy gier, tacy jak Bitmango i Beijing Fotoable, testują optymalizację wskaźnika utrzymania klientów i już zauważają tego efekty. Firma Beijing Fotoable uzyskała o 30 procent wyższy zwrot z nakładów na reklamę po zastosowaniu optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów w porównaniu do poziomu zwrotu z nakładów na reklamę nakierowaną tylko na instalację aplikacji.

"Oferowane przez Facebooka rozwiązanie do optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów znacznie poprawiło nasz wskaźnik retencji w dniu 2. i 7. Zaobserwowaliśmy o 30-procentowy wzrost ROI w porównaniu do jego poziomu po optymalizacji pod kątem instalacji, biorąc pod uwagę koszt przypadający na jednego użytkownika po 7 dniach użytkowania aplikacji" - mówi Zijing Yan, Chief Operating Officer, Fotoable, Inc.

facebook
Podziel się
WP

W zeszłym roku Facebook wprowadził optymalizację wartości, aby pomóc reklamodawcom znaleźć graczy, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupów w aplikacji. Teraz wprowadził dodatkowe narzędzie, aby optymalizacja wartości była jeszcze bardziej skuteczna. W ciągu najbliższych kilku tygodni wprowadzona zostanie minimalna stawka ROAS (zwrot z nakładów na reklamę). Reklamodawcy będą teraz mogli ustawić minimalną kwotę wydatków, aby znaleźć graczy, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupów w aplikacji i aby wyeliminować wydatki związane z nawiązywaniem kontaktu z graczami, którzy nie są tym zainteresowani.

"Ustalenie minimalnego ROAS ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ chcemy mieć pewność, że budżety naszych klientów na pozyskanie najbardziej wartościowych użytkowników są właściwie wykorzystywane, w zgodzie z ich celami biznesowymi oraz bez uszczerbku dla ogólnej efektywności przedsiębiorstw" mówił - Manuel Pacreau, Head of Operations firmy Addict Mobile.

facebook
Podziel się
WP

Optymalizacja wartości wraz z możliwością ustalenia minimalnych stawek ROAS będzie dostępna począwszy od września dla wszystkich uprawnionych reklamodawców na Facebooku, Instagramie i Audience Network.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Polub WP Gry
WP
WP
0
komentarze
Głosuj
Głosuj
0
Wow!
0
Ważne
0
Słabe
0
Straszne
Trwa ładowanie
.
.
.
WP