Facebook wprowadza grywalne reklamy. Przetestujesz, zanim zagrasz
Facebook przedstawił trzy nowe rozwiązania reklamowe. Pojawią się między innymi grywalne reklamy, dzięki którym już podczas przeglądania feedu, możesz zagrać w grę. W ten sposób reklamy będą bardziej autentyczne i przyciągające uwagę.
Konsumenci często chcą przetestować grę jeszcze przed jej zainstalowaniem. Dlatego właśnie dzisiaj Facebook wprowadza grywalne reklamy, które pozwalają graczom eksperymentować z grą jeszcze przed dokonaniem zakupu.
Oprócz grywalnych reklam, Facebook dodaje optymalizację wskaźnika utrzymania klientów, jak i możliwość ustalenia minimalnej stawki ROAS (zwrotu z nakładów na reklamę), które mają pomóc marketerom gier mobilnych w nawiązaniu kontaktu z najbardziej wartościowymi graczami.
Grywalne reklamy są ciekawym rozwiązaniem, gdyż plusy z ich korzystania zobaczą jednoczeście konsumenci jak i producenci. Twórcom gier również zależy, aby były instalowane przez dedykowanych graczy, czyli takich, którzey będą skłonni do rozgrywki, a nie tylko instalacji aplikacji.
Twórcy gier, tacy jak Bagelcode i Rovio, zauważają już pozytywne rezultaty użycia nowego formatu. Testowane przez Bagelcode grywalne reklamy, zaowocowały 3,2-krotnym zwiększeniem zwrotu z nakładów na reklamy na Androida i 1,4-krotnym zwiększeniem zwrotu z nakładów na reklamę w systemie iOS. Natomiast Rovio zaobserwował 40-procentowe obniżenie kosztu przypadającego na jednego płacącego użytkownika i 70-procentowy wzrost liczby użytkowników instalujących aplikację i kontynuujących jej używanie 7 dni od momentu instalacji.
Od teraz grywalne reklamy będą dostępne dla wszystkich reklamodawców, których celem jest zwiększenie współczynnika zainstalowań aplikacji za pośrednictwem Aktualności Facebooka.
Reklamodawcy specjalizujący się w sektorze gier chcą dotrzeć do osób najbardziej zainteresowanych oferowanymi przez nich aplikacjami. Jest to szczególnie ważne dla twórców gier, których model biznesowy zakłada generowanie przychodów właśnie w oparciu o reklamy. Z tego względu, Facebook dąży do optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów we współpracy z wybranymi reklamodawcami aplikacji i zarazem pomaga im dotrzeć do najbardziej zaangażowanych graczy. Optymalizacja wskaźnika utrzymania klientów pozwala marketerom gier mobilnych na kierowanie reklam do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane ich produktami, a także na bardziej efektywną monetyzację oferowanych przez nich aplikacji.
Twórcy gier, tacy jak Bitmango i Beijing Fotoable, testują optymalizację wskaźnika utrzymania klientów i już zauważają tego efekty. Firma Beijing Fotoable uzyskała o 30 procent wyższy zwrot z nakładów na reklamę po zastosowaniu optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów w porównaniu do poziomu zwrotu z nakładów na reklamę nakierowaną tylko na instalację aplikacji.
"Oferowane przez Facebooka rozwiązanie do optymalizacji wskaźnika utrzymania klientów znacznie poprawiło nasz wskaźnik retencji w dniu 2. i 7. Zaobserwowaliśmy o 30-procentowy wzrost ROI w porównaniu do jego poziomu po optymalizacji pod kątem instalacji, biorąc pod uwagę koszt przypadający na jednego użytkownika po 7 dniach użytkowania aplikacji" - mówi Zijing Yan, Chief Operating Officer, Fotoable, Inc.
W zeszłym roku Facebook wprowadził optymalizację wartości, aby pomóc reklamodawcom znaleźć graczy, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupów w aplikacji. Teraz wprowadził dodatkowe narzędzie, aby optymalizacja wartości była jeszcze bardziej skuteczna. W ciągu najbliższych kilku tygodni wprowadzona zostanie minimalna stawka ROAS (zwrot z nakładów na reklamę). Reklamodawcy będą teraz mogli ustawić minimalną kwotę wydatków, aby znaleźć graczy, którzy najprawdopodobniej dokonają zakupów w aplikacji i aby wyeliminować wydatki związane z nawiązywaniem kontaktu z graczami, którzy nie są tym zainteresowani.
"Ustalenie minimalnego ROAS ma dla nas kluczowe znaczenie, ponieważ chcemy mieć pewność, że budżety naszych klientów na pozyskanie najbardziej wartościowych użytkowników są właściwie wykorzystywane, w zgodzie z ich celami biznesowymi oraz bez uszczerbku dla ogólnej efektywności przedsiębiorstw" mówił - Manuel Pacreau, Head of Operations firmy Addict Mobile.
Optymalizacja wartości wraz z możliwością ustalenia minimalnych stawek ROAS będzie dostępna począwszy od września dla wszystkich uprawnionych reklamodawców na Facebooku, Instagramie i Audience Network.