Trwa ładowanie...

E-SPORT! Przygoda nie tylko wirtualna

16 czerwca br. na półkach księgarskich pojawiła się nakładem HarperCollins Polska książka autorstwa Marcina Kality „E-SPORT. Zostań mistrzem” dla dzieci zafascynowanych grami komputerowymi, marzących o przygodzie z e-sportem. To przewodnik, jak stawiać w bezpieczny sposób pierwsze kroki w tej coraz bardzie popularnej dziedzinie. Autor przedstawia tajniki gier komputerowych oraz pokazuje, że granie nie musi być tylko zabawą i wirtualną obecnością, a może stać się realnym sportem, który wymaga odpowiedniego sprzętu, umiejętności oraz licznych treningów. Książka zawiera wywiad ze znanym graczem Filipem Kubskim ps. Neo oraz z inwestorem Polskiej Ligi E-sportowej Marcinem Gortatem.

Informacja prasowa: HarperColinsPolska
E-SPORT! Przygoda nie tylko wirtualnaE-SPORT! Przygoda nie tylko wirtualnaŹródło: Materiały prasowe
d17x4es
d17x4es

Kto z nas nie lubi gier komputerowych? Każdy ma na swoim koncie trochę czasu spędzonego nad tetris, kulkami, Pac-Manem, czy bardziej zaawansowanymi pozycjami, jak Wiedźmin, czy FIFA. Dziś żyjemy w czasach bardzo szybkiego rozwoju technologicznego, codziennością dzieci są komputery, smartfony i konsole, dorośli również wciąż są „on-line”. Od tego nie uciekniemy. Jak pokazać młodym graczom, że można połączyć gry z przyjaźnią, sportem i współzawodnictwem w drodze do mistrzostwa? Znaleźć złoty środek między życiem wirtualnym, a realnym? I jak przekuć fascynację grami w rozwój różnych umiejętności zarówno tych twardych, jak i miękkich, społecznych. I samemu się przekonać, że e-sport to nie fanaberia, mało poważna pasja i pożeracz czasu w jednym.

KIEDYŚ NISZA, DZIŚ POTĘGA

Codziennie w wirtualnej rywalizacji biorą udział miliony fanów. Zatem czy granie w gry może być nie tylko rozrywką, lecz także sposobem na życie? Kiedyś w odosobnieniu kilku zapalonych graczy rywalizowało między sobą, dziś mamy profesjonalną ligę e-sportową i niejednokrotnie informacje o turniejach pojawiają się w telewizji. Jak trenują zawodnicy? Czym jest Blizzcon, bądź Dreamhack? Na te i wiele innych pytań odpowiedzi znajdują się właśnie w najnowszej sportowej książce Marcina Kality „E-sport. Zostań mistrzem” przeznaczonej dla miłośników gier... a także do wspólnego czytania z rodzicami, by mogli zrozumieć świat małych graczy. Autor znany ze swoich książek objaśniających tajniki sportu młodszym czytelnikom tym razem przybliża tematykę e-sportu.

Z publikacji dzieci dowiedzą się, jaki sprzęt i umiejętności są niezbędne, by zostać profesjonalnym graczem, ale przede wszystkim – że aby osiągnąć sukces w e-sporcie, tak jak w każdej innej dyscyplinie, niezbędny jest trening i ciągłe podnoszenie swoich umiejętności. Jakich? O tym więcej w książce, gdzie szczegółowo dowiemy się m.in.:

  • czym jest e-sport i jak wyglądają rozgrywki e-sportowe; 
  • jak zacząć, jak trenować i przede wszystkim – jakie cechy powinien mieć zawodnik;
  • poznamy najważniejsze imprezy dla graczy w Polsce i na świecie; 
  • przeczytamy interesujące ciekawostki o rozgrywkach, graczach i turniejach; 
  • podejrzymy pracę twórców i tego, jak tworzy się gry.
d17x4es

TRUDNE WYBORY RODZICA

Niejeden rodzic codziennie staje przed wyborem, czy pozwolić dziecku grać? Głowa jest pełna obaw, wątpliwości i szumu medialnego wokół wirtualnej rzeczywistości. Internet to źródło wiedzy i rozrywki. Finalnie dopuszczamy naszych milusińskich do nowych technologii, nie jest możliwe odcięcie, a nawet niewskazane. Najważniejsze by dzieciom w wirtualnym świecie towarzyszyli rodzice lub opiekunowie, którzy pomogą zdobyć kompetencje medialne, wskażą jak mądrze wykorzystywać dobrodziejstwa XXI wieku.

Samodzielne obcowanie w zaciszu własnego pokoju to pozostawianie dzieci na przypadkowe bodźce i zdarzenia, dlatego istotne jest by na początku drogi poznać specyfikę gier z jakimi dzieci mają styczność i ustalić zasady funkcjonowania w wirtualnej rzeczywistości. Książka „E-sport. Zostań mistrzem” podczas wspólnej lektury z dzieckiem przybliży rodzicom świat gier i pomoże zrozumieć dziecięce pasje.

Niejednokrotnie obali mit siedzenia tylko przed ekranem komputera i grania w „głupią gierkę”. Łączy pokolenia i może zaowocować pozytywnymi relacjami. Należy tylko pamiętać o zdrowym balansie między życiem realnym a wirtualnym, wtedy media elektroniczne nie będą kojarzone z demonem zła, a bodźcem do ogólnego rozwoju dziecka.

Jak mówi sam Marcin Gortat, światowej sławy koszykarz oraz wielki fan e-sportu:

d17x4es

"Młodzi ludzie muszą się umieć sprawnie poruszać w świecie cyfrowym, komputerowym. E-sport jest dobrą pomocą, gdy uczymy się takich umiejętności jak komunikacja z innymi, refleks, analiza sytuacji, podejmowanie decyzji pod presją czasu. Najważniejsze jednak to zachować we wszystkim umiar."

Większość gier rozwija sprawność manualną i umysłową, kojarzenie faktów, czy wspiera naukę języków obcych, co potwierdzają liczne badania, które dodatkowo wskazują, że nie ma związku między agresywnym zachowaniem, a graniem w gry. Wręcz przeciwnie wskazują m.in. na pozytywne aspekty jak redukcja stresu, poprawa zdolności poznawczych, czy rozładowanie nadmiaru energii.

Zatem jak to jest z tym e-sportem? Tak czy nie? Filip „Neo” Kubski, mistrz e-sportowy radzi i podpowiada zarówno dzieciom i rodzicom:

d17x4es

"Ten świat jest ogromny, ma niesamowite możliwości i oferuje sporo atrakcji. Dla młodych zapaleńców e-sportu też mam radę: pomóżcie swoim rodzicom czy opiekunom ten świat poznać. Pokażcie, na czym on polega, nie chowajcie tego dla siebie. A gdy wszyscy w domu ten świat poznają, łatwiej będzie uniknąć pułapek, które także się w nim zdarzają. (…) Pomimo poświęcania się grze nie zaniedbywałem nauki. Nigdy nie wiemy, co przyniesie kolejny dzień, a każda przygoda może mieć swój nieoczekiwany zwrot. Sportowiec, który dozna kontuzji, może nie być w stanie kontynuować kariery. Dlatego zawsze powinniśmy pamiętać o innej ścieżce, naszym planie B."

Więcej informacji o serii Mali Mistrzowie:

d17x4es

Książka dostępna w sprzedaży tutaj.

Informacja prasowa: HarperColinsPolska
d17x4es
d17x4es
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj