Trwa ładowanie...

Discord konkurentem Steama. Aplikacja otwiera własny sklep z grami

Jeszcze kilka lat temu Steam był jedynym serwisem dystrybucji cyfrowych gier, ale dziś już tak nie jest. Na horyzoncie pojawił się kolejny konkurent. Tym razem wyzwanie byłemu monopoliście planuje rzucić Discord. Już ruszyły testy sklepu z grami.

Discord konkurentem Steama. Aplikacja otwiera własny sklep z gramiŹródło: Discord
d38ik7h
d38ik7h

Jeśli nie wiecie, czym jest Discord: to jest to aplikacja typu Messenger, z możliwością rozmów głosowych, wiadomości tekstowych oraz transmisji różnych plików, w tym zdjęć i filmików. Została stworzona w 2015 roku, a już w maju tego roku miała w swojej bazie 130 milionów zarejestrowanych użytkowników. Prawdopodobnie wzrost popularności programu zachęcił producentów do rozszerzenia strefy swojej działalności, w wyniku czego Discord postanowił otworzyć sklep z grami.

Wczoraj ruszyły pierwsze testy nowego modułu Discorda, którym jest sklep z grami. Na razie dostępny jest tylko mieszkańcom Kanady i tylko 50 tysiącom z nich. Do przetestowania na platformie Discorda mają oni obecnie tylko 11 produkcji. Są to: Dead Cells, Frostpunk, Omensight, Into the Breach, SpellForce 3, The Banner Saga 3, Pillars of Eternity II: Deadfire, Hollow Knight, Moonlighter, This is the Police 2 i Starbound.

Discord może mieć coś zupełnie innego w planach: istnieją teorie, że zamierza przede wszystkim opanować segment gier indie. Dojść może nawet do wdrażania umów z deweloperami, by ich produkcje najpierw pojawiły się w ofercie Discorda, a już potem w innych serwisach. Obecnie trudno jeszcze powiedzieć, czy rynek potrzebuje kolejnego sklep z grami, czy nie. Możemy być pewni tylko tego, że Discord zdecydowanie planuje odnaleźć się wśród już istniejących platform, zapewniających zakup pozycji gamingowych.

d38ik7h
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d38ik7h
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj