"Cyberpunk 2077": twórcy zapowiadają tryb dla hardkorowców
Bez skalowania poziomu przeciwników, za to z całkowicie otwartym światem i trybem dla hardkorowców - to kolejne, czego dowiadujemy się na temat nadchodzącej superprodukcji z Polski, "Cyberpunk 2077". Informacje te pochodzą wprost od jednego z deweloperów.
Koordynator interfejsu użytkownika, Alvin Liu, udzielił obszernego wywiadu dla wccftech.com. Twórca, co zrozumiałe, za wszelką cenę unikał spoilerowania fabuły. Powiedział natomiast trochę ciekawych rzeczy o sposobie zabawy.
- Nie będziemy mieć tej zamkniętej, niewidzialnej ściany, której nie można ominąć (...) To nie ma sensu, prawda? - odparł Liu, zapytany o kwestię eksploracji. Należy przez to rozumieć, że cała mapa będzie otwarta od początku, bez blokad uzależnionych od postępu.
Ale nie wszędzie zapuścimy się od razu. To jednak z uwagi na brak skalowania poziomu przeciwników, którzy w niektórych lokacjach będą zbyt potężni, aby wkroczyć z marszu niedoświadczoną postacią. Przy czym Liu obiecuje "system prowadzący gracza". Funkcja wskaże, gdzie należy szukać aktywności i wrogów adekwatnych do posiadanego poziomu doświadczenia.
Oprócz tego z wywiadu można dowiedzieć się, że "Cyberpunk 2077" zostanie przystosowany zarówno do graczy niedzielnych, jak i prawdziwych zapaleńców. Ci pierwsi otrzymają tryb automatycznego celowania, choć okupiony zadawaniem mniejszych obrażeń, ci drudzy zaś - dedykowany tryb Hardcore pozbawiony intefejsu ekranowego i podpowiedzi.
Wreszcie, pewną innowacją ma być system punktowania zależny od ubioru. Odzież w "Cyberpunk 2077" będzie opisywana współczynnikiem "street cred" (pol. dosł. akceptacja grupy), który przełoży się na dodatkowe punkty doświadczenia w walce i nie tylko.
Dla przypomnienia - "Cyberpunk 2077" zadebiutuje 16 kwietnia 2020 roku na PC, a także konsolach PS4 oraz Xbox One. Zamówienia przedpremierowe możecie składać już teraz.